וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף ירה על הבית הלבן – מאבטחי הנשיא לא ידעו

פרטים חדשים נחשפים על תקרית מ-2011 שבה נורו 7 קליעים לקומת המגורים שבה שהתה בת הנשיא. המנקה גילתה את הקליעים רק אחרי חמישה ימים. "הצרחות של מישל נשמעו מבעד לדלת"

שוטרים מצלמים חלון שנפגע מכדור בבית הלבן, נובמבר 2011. AP
שוטרים בוחנים את אחד החלונות שנפגע מהירי, אחרי התקרית ב-2011/AP

נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל זעמו על מפקדי השירות החשאי, בשל תקרית חמורה ב-2011 שבה צלף ירה קליעים לעבר הבית הלבן, בשעה שאחת מבנותיהם הייתה בבית.

ה"וושינגטון פוסט" פרסם הבוקר (ראשון) פרטים חדשים בנוגע לתקרית. התחקיר מתפרסם כמה ימים אחרי ששני גברים קפצו מעל גדר הבית הלבן בשתי תקריות נפרדות, וחדרו למתחם המאובטח. אחד מהם אף היה חמוש בסכין.

השירות החשאי אחראי להגנת הנשיא ובני משפחתו. בתקרית ב-11 בנובמבר 2011, חלפו חמישה ימים עד שאנשי השירות הבינו כי הכדורים פגעו בבית הלבן. רק מנקה שהבחינה בחלון שבור, ובשאריות הבטון והעץ שנפלו מהתקרה על הרצפה, הבינה שדבר-מה אירע. הנשיא ורעייתו לא שהו בבית בזמן הירי, אך בתם הקטנה סשה הייתה בבית, יחד עם אמה של מישל, מריאן רובינסון. בתם הבכורה של בני הזוג, מאליה, הייתה אמורה לשוב לבית בכל רגע מבילוי עם חברים.

עוד על השירות החשאי
האדם שפרץ לשטח הבית הלבן נשא עמו סכין
מאבטח של אובמה התעלף משוכרה בהולנד
הסקנדל בקולומביה: ”זונות נחשפו ללו”ז של אובמה”

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם מאבטחי השירות החשאי בשדה התעופה של טמפה, פלורידה, 13 באפריל 2012. רויטרס
אובמה ואנשי השירות החשאי/רויטרס

היורה, שחנה במכונית הונדה שחורה ליד המדשאה הדרומית של הבית הלבן, פתח באש ממרחק 640 מטרים. לפחות שבעה כדורים פגעו בקומה העליונה של הבית הלבן. וכך מתאר ה"פוסט" את השתלשלות האירועים:

"בתחילה, הסוכנים מיהרו להגיב. סוכנת אחת, המוצבת מתחת לצלע הקומה השנייה, שם פגעו הכדורים, שלפה אקדח, והייתה בדרכה לפתוח ארון שבו מוצב רובה לשעת חירום. הצלפים על הגג, שעמדו שישה מטרים בלבד מהמקום שבו פגע אחד הכדורים, סרקו את המדשאה הדרומית מבעד לכוונות, כדי לאתר סימנים למתקפה... ואז הגיעה ההוראה שהפתיעה חלק מהקצינים: 'לא נורו שום יריות'". אחד המפקחים אמר בקשר, כי הרעש נבע למעשה מהד של רכב בנייה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"חילופי אש בין כנופיות"

השירות החשאי טען לאחר מכן כי אכן אירע ירי, אך כי הוא קשור ל"חילופי אש בין כנופיות" - תקרית לא הגיונית במיוחד, אם מתחשבים בעובדה שבאזור זה חולפים בעיקר תיירים.

כשהתברר כי כדורים אכן פגעו בבית הלבן, מישל אובמה זימנה לשיחה את מנהל השירות החשאי דאז, מארק סאליבן. ה"פוסט" דיווח כי אובמה זעמה והרימה את קולה עד שצעקותיה נשמעו מבעד לדלת. סאליבן פרש מתפקידו בשנה שעברה, בין היתר בשל ביקורת גוברת על סקנדלים שונים שהתעוררו תחת ניהולו.

היורה, אוסקר אורטגה הרננדז, בן 21 מאיידהו, נעצר בסופו של דבר. מכריו סיפרו כי הוא היה "אובססיבי לגבי הנשיא", וטען כי "צריך להרוג אותו". הוא הואשם בניסיון התנקשות ונידון ל-25 שנות מאסר.

בשנים האחרונות חשף ה"וושינגטון פוסט" תקריות מביכות רבות הקשורות לשירות החשאי, כשהחמורה שבהן הייתה החשיפה כי סוכנים בילו אצל פרוצות לפני ביקורו של אובמה בקולומביה. עוד נחשף כי אחד ממאבטחיו של אובמה התעלף לאחר שתייה לשוכרה לפני ביקורו של הנשיא באמסטרדם, ומאבטח אחד התעמת עם אישה בחדר מלון, שבו שכח קליעים לרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully