וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נלחמת במלוא הכוח נגד דאעש - בטוויטר

לצד הקואליציה הצבאית שרוקח שר החוץ ג'ון קרי, אנשי הדיפלומטיה האמריקנית מרכיבים "קואליציה תקשורתית", לפעול נגד מעוזם הבלתי-מעורער של האיסלאמיסטים: הרשתות החברתיות

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: סרטון שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית נגד גיוס לדאעש)

התקיפות האוויריות הנרחבות שהחלה בהן בשבועות האחרונים הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית נגד מטרות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה הביאו ככל הנראה לפגיעה קשה בתשתיות הארגון, ואף גררו שינוי אסטרטגיה מצד הארגון האיסלאמיסטי. אולם במערכה ברשתות החברתיות, המקנה לדאעש אהדה רבה ומביאה לוחמים זרים מיותר מ-70 מדינות להצטרף לשורות הארגון, נדמה שידם של האיסלאמיסטים על העליונה.

הסוד של דאעש: איך הפך ארגון קטן לאיום היחיד על העולם?

על רקע מאמצים נרחבים בשיתוף הקהילה הבינלאומית למניעת הצטרפות לשורות הארגון, ובראשם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לעונשים פליליים חמורים למי שיצטרף ללחימה בעיראק ובסוריה או יגייס אחרים ללחימה, מחלקת המדינה האמריקנית החלה לפעול במלוא הכוח בפייסבוק ובטוויטר על מנת להטות את הכף.

מסע הכיבוש של דאעש - עוד בוואלה! חדשות:
הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה
טייסת הקרב הערבייה שהפציצה את דאעש ומטריפה את העולם
תיעוד נדיר: הנשים של דאעש בסוריה ממצלמה נסתרת

ג'ון קרי וסגנו ריצ'רד סטנגל, מרץ 2014. AP
"לשלוח טריו ג'אז לבודפשט זה לא ממש מה שאנחנו רוצים לעשות בשנת 2014". קרי וסטנגל/AP

ריצ'רד סטנגל, תת-שר החוץ האמריקני לענייני דיפלומטיה ציבורית, הסביר בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" כי לארצות הברית אין ברירה אלא להגיב לתעמולה של דאעש במענה מקוון תקיף. "לשלוח טריו ג'אז לבודפשט זה לא ממש מה שאנחנו רוצים לעשות בשנת 2014", אמר סטנגל, בהתייחסות למאמצים האמריקניים במהלך המלחמה הקרה, אז נשלחו מוזיקאים להופעות בבירות הגוש הסובייטי.

דיון בין תומך דאעש לאנשי מחלקת המדינה האמריקנית בטוויטר:

"אנחנו חייבים להיות קשוחים יותר, חזקים יותר – במיוחד במרחב המקוון – ואנחנו חייבים להגיב", הוסיף תת-השר. מאמצי המחלקה שמוביל סטנגל מתמקדת בצעירים, העשויים להתפתות לתמוך ב"מדינה האיסלאמית" או להצטרף לארגון. תחת התגית "חשבו שוב, התרחקו", הפיצו אנשי מחלקת המדינה מסרים נגד דאעש ברשתות החברתיות.

"לא תצטרכו כרטיס חזור": הקמפיין נגד גיוס לדאעש

חרף ביקורת על המאמצים בוושינגטון וברחבי העולם, בטענה כי תדמיתה השנויה במחלוקת של ארצות הברית במזרח התיכון לא תעזור לשכנע צעירים לדחות את התעמולה הדאעשית, סטנגל מתכנן "קואליציית תקשורת", שתשלים את מאמצי הקואליציה הצבאית ששר החוץ ג'ון קרי והנשיא ברק אובמה מובילים.

קמפיין נגד גיוס לדאעש של מחלקת המדינה האמריקנית. פייסבוק, צילום מסך
"האם זה מעשה שיש להתגאות בו?". פרסום של מחלקת המדינה/צילום מסך, פייסבוק

סטנגל אף נפגש עם בכירים בעולם הערבי, במטרה להרכיב "קואליציה של מסרים, שתעבוד יחד עם מה שקורה בשטח". הפרסומים יוצאים נגד מעשיהם האכזריים של לוחמי דאעש, ואף מגיבים ישירות לטענות המפורסמות בעשרות חשבונות הטוויטר המזוהים עם "המדינה האיסלאמית", אשר בתורם מחזירים להם בביקורת על הרג עשרות חפים מפשע בתקיפות האוויריות האחרונות.

"אם אתה מנסה להפעיל מניפולציות על דעותיהם של אנשים, זה יכול להיות הרסני", הזהיר החוקר מוחמד אל-נאואוי מאוניברסיטת קווינס בקרוליינה הצפונית, "עצם הידיעה שמפעילים עליך מניפולציות יכולה לפעול נגד המטרה". סטנגל הודה כי עבודת הצוות שלו "אינה ללא סיכון", ואין לו ברירה אלא לפעול "במרחב קשה, מטריד ומדאיג".

כשנשאל כיצד ניתן למדוד את הצלחתו, השיב תת-שר החוץ: "דבר אחד שלא ניתן למדוד הוא אם הצלחנו למנוע מאדם צעיר אחד, שהתכוון להצטרף לדאעש ולטבוח באלפי אנשים, לעשות זאת. מה הערך של זה? אי אפשר לחשב את זה, אי אפשר להעריך דבר שכזה יתר על המידה".

מהפרסומים של תומכי דאעש בטוויטר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully