וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר יורה בגבר שחור שלא חגר חגורת בטיחות

הצעיר נורה מטווח אפס בוויסקונסין שבארה"ב, לאחר שנעצר בצד והתבקש להוציא רישיון נהיגה. כשהוא מתפתל מכאבים שאל את השוטר מדוע ירה בו, ונענה: "כי הכנסת את ראשך לרכב"

צילום: יוטיוב

ארה"ב עוד לא שכחה את המהומות שפרצו עקב מותו של הנער השחור מייקל בראון בחודש שעבר, ואתמול (רביעי) פורסם סרטון נוסף בו נראה בחור שחור בלתי חמוש נורה על ידי המשטרה. האיש לא מת מפצעיו, אבל הדמיון בין המקרים גדול ומעורר שאלות רבות.

המשטרה במחוז קולומביה שבמדינת וויסקונסין פרסמה סרטון שצולם מתוך ניידת משטרה, בה נראה שוטר לבן בשם שון גרוברט, יורה מטווח אפס בגבר השחור לוור אדוארד ג'ונס. זאת, לאחר שהאחרון רכן לעבר רכבו על מנת להוציא את רישיון הנהיגה שלו, לבקשת השוטר. סנגורו של השוטר טען כי ג'ונס ניגש לרישיון שלו "באופן אגרסיבי" וגרוברט חשב שהוא הולך להוציא משם אקדח.

עוד בוואלה! חדשות:
אלג'יריה: פורסם סרטון עריפת ראשו של החטוף הצרפתי
”מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה”
ארה"ב: חצי מיליארד דולר פיצויים לשבט אינדיאני

המקרה אירע בתחילת החודש, אז הבחין גרוברט בג'ונס נוסע ברכב לבן כשהוא לא חוגר חגורת בטיחות. בקרבת תחנת דלק, הוא ביקש מג'ונס לעצור בצד הדרך ולהראות לו רישיונות. בתחילה חיפש ג'ונס את הרישיון בכיסו האחורי, ומשלא מצא אותו הוא רכן פנימה לעבר רכבו, אז החל גרוברט לירות לעברו צרור יריות ממרחק קטן ביותר. גרוברט נפגע מהירי והתמוטט על הרצפה.

"מה עשיתי, אדוני?", שאל ג'ונס את גרוברט כשהוא רכון על הרצפה, מחוץ לטווח ראייתה של המצלמה שתיעדה את האירוע המחריד. "נפגעת?", ענה לו השוטר. "אני חושב שכן", הוא ענה. לאחר מכן אמר כי הוא "לא יודע מה קרה" והוסיף תוך כדי שהוא מתפתל מכאבים בטון מתנצל: "רק לקחתי את הרישיון שלי". גרוברט הסביר לג'ונס בקור רוח כי הוא ירה בו מפני שהוא הכניס את ראשו לרכב.

"אני התפללתי עבור מר ג'ונס ומשפחתו", אמר הכומר קנת' ספריי, שהיה עד לירי, לאתר חדשות מקומי בוויסקונסין. "התפללתי עבור משפחתו כי אני יודע שהמקרה הזה יכול לשנות להם את החיים".

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
מחאות על מותו של בראון בפרגוסון/AP

גרוברט עומד בפני אישום של פגיעה ותקיפה בנסיבות מחמירות עליה ניתן לגזור 20 שנות מאסר. "הם לא בזבזו הרבה זמן בגלל השיח הציבורי בנושא", אמר ספריי והתייחס למותם של שני אזרחים שחורים לא חמושים על ידי שוטרים בחודש שעבר, שעוררו מהומות במדינה.

סנגורו של גרוברט, עו"ד ברני ג'ייז, אמר כי יש יותר מדרך אחת לפרש את הסרטון והסביר לשופט מדוע היה הירי של מרשו בג'ונס מוצדק. השופט גזר על גרוברט 75 אלף דולר דמי ערבות. הדיון הבא בעניינו יתקיים ב-24 באוקטובר.

ב-19 באוגוסט נורה למוות הנער השחור מייקל בראון בפרבר הקטן פרגוסון שבמיזורי. מותו עורר מחאה אלימה, שהביאה להטלת עוצר לילי במשך יומיים ולהזעקת המשמר הלאומי למקום. בראון בן ה-18 לא היה חמוש בזמן שנורה. השוטר היורה לא הועמד לדין. עשרה ימים לאחר מכן נורה למוות אדם חשוד נוסף בידי שוטר בצפון סנט לואיס. מפקד משטרת סנט לואיס דן דוטסון אמר כי ההרוג שלף סכין מול השוטרים, אך אף שוטר לא נפצע באירוע. מותו נקבע בזירה, כשישה קילומטרים מפרגוסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully