וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בעצרת האו"ם: "הלחץ הצבאי נגד דאעש ימשיך"

נשיא ארצות הברית התייחס בנאומו בפני מנהיגי העולם למלחמה בדאעש, למאבק באבולה, להסכם הגרעין ולסוגיות בוערות נוספות. "לא נוותר על השלום בין ישראל והפלסטינים"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם. רויטרס
אובמה, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם היום (רביעי) בעצרת האו"ם בניו יורק. בפתח נאומו, הצהיר כי הלחץ הצבאי נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ימשיך, והפציר בכל אלה שהצטרפו לארגון בעיראק ובסוריה "לעזוב את שדה הקרב כל עוד הם יכולים".

הנשיא הוסיף כי יש להשמיד את הארגון, וטען כי האלימות הקשה בין סונים לשיעים במזרח התיכון "קורעת את האזור לגזרים".

בנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, אמר: "למרות שהאופק נראה אפל, אמריקה לעולם לא תוותר על רדיפת השלום". לטענתו, "האלימות במזרח התיכון גרמה לישראלים רבים מדי לנטוש את העבודה הקשה של השלום. אך חשוב להגיד בבירור – הסטטוס קוו בגדה המערבית וברצועת עזה לא יכול להמשיך להתקיים". אובמה סיכם: "כל עוד אני נשיא, נתמוך בעיקרון לפיו הישראלים, הפלסטינים, האזור והעולם יהיו צודקים יותר, ויחיו יחד בשלום ובביטחון".

עוד בוואלה! חדשות:
שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"
המערכה נגד דאעש מתרחבת: ארה"ב הפציצה בסוריה
צפו באובמה מברך בעברית: "שנה טובה ומתוקה"

ברק אובמה בנאום בנושא דאעש בבית הלבן. רויטרס
אובמה בבית הלבן/רויטרס

עוד התייחס אובמה לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות, וקרא לטהראן "לא לתת להזדמנות לחלוף" להסכם שיאפשר הסרת הסנקציות בתמורה לגניזת תכנית הגרעין האיראנית. בנוגע לאוקראינה, אמר אובמה כי אם רוסיה "תצעד בנתיב השלום והדיפלומטיה", ארצות הברית תסיר את הסנקציות שהוטלו על מוסקבה.

כמו כן, קרא הנשיא למדינות נוספות לבצע התחייבויות קונקרטיות במסגרת המאבק במגפת האבולה במערב אפריקה. וושינגטון הודיעה כי תשלח כוחות צבא ורפואה למדינות הנגועות, אולם מדינות בודדות מלבדה התחייבה לצעדים דומים.

בדברים שנשא בבית הלבן ביום שני, בטרם יציאתו לעצרת האו"ם, אמר אובמה: "הבהרתי כי ארצות הברית תפעל בקואליציה רחבה, וזה אכן מה שעשינו. נמשיך לפעול כתף אל כתף עם מדינות האזור. אמריקה לא עומדת לבד".

אובמה הוסיף כי יותר מ-40 מדינות הציעו לפעול במסגרת הקואליציה העולמית בעיראק ובסוריה. "על כל ארגון טרור לדעת כי מי שמסכן את ארצות הברית – דמו בראשו", הוסיף הנשיא. "נעשה כל מה שצריך על מנת להילחם בארגוני הטרור, ולשמור על ביטחון ארצות הברית והעולם כולו. זה ייקח זמן, אבל נמשיך לבנות קואליציה, ונעשה מה שנחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully