וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האדם שפרץ לשטח הבית הלבן נשא עמו סכין

21.9.2014 / 4:32

עומר גונזלס, שקפץ אתמול מעל גדר הבית הלבן בוושינגטון והצליח להגיע עד לדלת הראשית של המבנה, היה חמוש חרף טענות השירות החשאי. הוא יואשם בהסגת גבול ובנשיאת נשק קטלני

צילום: יוטיוב עריכה: מתן חדד

עומר גונזלס, הפורץ שקפץ אתמול מעל גדר הבית הלבן בוושינגטון והצליח להגיע עד לדלת הראשית של המבנה, נשא עמו סכין – כך נמסר הלילה (ראשון) מהשירות החשאי. גונזלס, תושב טקסס בן 42, גרם לבהלה רבה במקום ואנשי הצוות במעונו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה וכן עיתונאים פונו מחשש לביטחונם. אובמה, שיצא לקמפ דיוויד זמן קצר לפני כן, לא נכח במקום בעת האירוע. ממשרד התובע הכללי של ארה"ב נמסר כי גונזלס יואשם בהסגת גבול ובנשיאת נשק קטלני או מסוכן.

לאחר האירוע נטען כי גונזלס לא היה חמוש כלל. גונזלס המשיך לרוץ לעבר המעון הנשיאותי, חרף הוראות קציני הביטחון במקום שיעצור. הוא נתפס לבסוף באחת מהכניסות הראשיות לבניין. כניסה למתחם באמצעות קפיצה מעל הגדר אינה נדירה כל כך, אולם רק במקרים בודדים הצליחו הפולשים להתקדם עד לבניין עצמו מבלי שייעצרו.

עוד על הבית הלבן בוואלה! חדשות:
ביום הראשון בבית הלבן - התעלפה מול המצלמה
שיננית "חולת נפש": האישה שניסתה לפרוץ לבית הלבן
המטוס המלזי, פוטין ורשת פוקס: צפו במופע של אובמה

מאבטחים בבית הלבן בזמן שאלמוני קפץ מעל הגדר לשטח המקום, 20 בספטמבר 2014. רויטרס
"הם נכשלים בעבודתם". איש השירות החשאי, אמש/רויטרס

"המצב היה מעט שונה מתקריות אחרות שהיו לנו בבית הלבן", אמר דובר השירות החשאי, אד דונובן, "תתבצע חקירה מקיפה של המקרה". ג'ייסון צ'אפץ, חבר הקונגרס האמריקני, טען בתגובה: "למרבה הצער, הם נכשלים בעבודתם. יש הרבה שאלות שהנהלת השירות החשאי צריכה לענות עליהן".

פינוי הבית הלבן נחשב צעד חריג למדי. במרבית המקרים בהם חשוד קופץ מעל גדר המתחם, מוטל עוצר, וקציני השירות החשאי פועלים לעצירת החשוד. כך היה למשל בשבוע שעבר, כשנעצר אדם שקפץ מעל הגדר ביום השנה לפיגועי ה-11 בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאבטחים בבית הלבן בזמן שאלמוני קפץ מעל הגדר לשטח המקום, 20 בספטמבר 2014. רויטרס
"המצב היה מעט שונה מתקריות אחרות שהיו לנו בבית הלבן". איש השירות החשאי, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully