וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נלמד את דאעש מה שאל-קאעדה כבר יודעים"

בנאום שנשא בפני חיילים, הודה להם על מחויבותם למלחמה בטרור. אולם דווח על עלייה במתגייסים לדאעש מאז נאומו האחרון של הנשיא. "התמיכה בארגון גברה לאחר תחילת התקיפות בעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהיר היום (רביעי) כי מנהיגי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "ילמדו את מה שמנהיגי אל-קאעדה כבר יודעים. אנחנו נמצא אתכם במוקדם או במאוחר, לא תוכלו להימלט". בדברים שנשא בפני קצינים בכירים בבסיס הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית בטמפה, פלורידה, הבהיר אובמה באופן חד-משמעי כי לא יהיה מבצע קרקעי בעיראק.

הוא הודה לחיילים על מחויבותם למלחמה בטרור, והוסיף: "ידענו שסיום המלחמה באפגניסטן אינה סוף המלחמה בטרור". אובמה פירט את מאמצי הקואליציה העולמית בעיראק, בהם יותר מ-160 תקיפות אוויריות וכ-40 מדינות שהצטרפו למאמצים.

עוד בוואלה! חדשות:
צפו בדאעש מאיימים על אובמה ב"להבות מלחמה"
רשימת המוות של אובמה: בכירי דאעש על הכוונת
אובמה: נחסל מהאוויר את "המדינה האיסלאמית"

ברק אובמה נואם בפני חיילים בבסיס צבא ארה"ב בטמפה, פלורידה. רויטרס
בעקבות הנאום הקודם: עלייה בתמיכה בדאעש. אובמה, היום/רויטרס

עלייה נרשמה במספר המתגייסים החדשים לשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מאז הצהרתו ההיסטורית של הנשיא אובמה בשבוע שעבר, על כך שהתקיפות האוויריות נגד הארגון בעיראק ואולי אף בסוריה יורחבו. מנתוני ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון עולה כי 162 איסלאמיסטים הצטרפו למחנות האימונים של דאעש בחאלב, סוריה, בשבוע האחרון.

אמנם לא מדובר בעלייה דרמטית במספרם של לוחמי הארגון, אשר עומד על 20-30 אלף לפי הערכות מודיעיניות, אולם הצטרפות מתגייסים חדשים עשויה להצביע על מגמה הפוכה מזו שניסה להשיג אובמה בהקמת הקואליציה העולמית נגד הארגון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
"השימוש הנרחב של הארגון ברשתות החברתיות הגביר את התמיכה בארגון". תומכי דאעש בסוריה/רויטרס

בדיון שנערך בבית הנבחרים האמריקני היום, מסר ראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומיי, כי התמיכה בארגון עלתה לאחר תחילת התקיפות האוויריות. כמו כן, הזהיר קומיי כי "המדינה האיסלאמית" תנסה לקחת בשבי בני ערובה נוספים, בניסיון "לסחוט" ויתורים מוושינגטון.

לדבריו, "דאעש מחויב להחדרת פחד ומשיכת מתגייסים", כפי שניתן לראות בפעילות הענפה של הארגון במדיה החברתית, בניסיון למשוך תשומת לב ציבורית. "השימוש הנרחב של הארגון ברשתות החברתיות הגביר את התמיכה בו לאחר תחילת התקיפות האמריקניות בעיראק", הוסיף.

מנהל המרכז הלאומי למלחמה בטרור של ארצות הברית, מאט אולסן, הוסיף בדיון שנערך בסנאט כי "קיצונים אלימים מהווים את האיום המידי הסביר ביותר למולדת". הוא הסביר כי גיוס מקוון ורשתות טרור עשויות להעצים את החשש מפני מחבלים הפועלים באופן עצמאי מתוך ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully