וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של ג'יימס פולי: "איימו עלינו בתמיכה בטרור"

אמו ואחיו של העיתונאי האמריקני שנחטף ונרצח על ידי דאעש, טוענים כי קיבלו איומים מצד בכירים אמריקנים כי הם יואשמו בתמיכה בטרור אם ישלמו כופר לשוביו. "אמרו לנו שיכולים לתבוע אותנו"

ג'ון ודיאן פולי, הוריו של ג'יימס פולי, מחוץ לביתם ברוצ'סטר – ניו המפשייר, 20 באוגוסט 2014. רויטרס
"לקחנו את זה כאיום". הוריו של פולי מחוץ לביתם לאחר מות בנם, בחודש שעבר/רויטרס

בני משפחתו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנשבה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוצא להורג, אמרו כי בכירים אמריקנים איימו עליהם כי הם יואשמו בתמיכה בטרור אם ישלמו כופר לשוביו האסלאמים.

בראיון שהעניקו לרשת ABC אמרו אמש (שישי) אמו של פולי, דיאן, ואחיו, כי בכירים בצבא האמריקני שעובדים עבור המועצה לביטחון לאומי (NSA) אמרו להם בכמה הזדמנויות שונות שהם יוכלו לעמוד בפני אישומים פליליים אם ישלמו כופר. "לקחנו את זה כאיום וזה היה מבהיל", אמרה דיאן. "שלוש פעמים הוא איים עלינו עם המסר הזה. היינו מבוהלים, הוא אמר לנו שיכולים לתבוע אותנו. ידענו שעלינו להציל את הבן שלנו, היינו חייבים לנסות".

עוד ידיעות בנושא:
כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף
נחשף המכתב שהבריח העיתונאי האמריקני משבי דאעש
הורי העיתונאי שנרצח: ”לא הבנו כמה דאעש אכזריים”

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
הוצאתו להורג של פולי/צילום מסך

בבית הלבן סירבו לדון בשיחות שניהלה המשפחה עם הבכירים, אולם אישרו כי גורמים מכמה ענפים בממשלה היו מעורבים במקרה החטיפה של פולי, בהם הבית הלבן עצמו, ה-FBI, סוכנויות המודיעין ומחלקת ההגנה. "אני לא הולך להיכנס לתוך מי אמר מה בהקשר של השיחות הלו", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, שאישר כי ארה"ב דוגלת במדיניות המתנגדת לתשלום כופר, מתוך אמונה שזה עשוי לעודד חטיפות נוספות.

דובר ה-NSA אמר בתגובה כי אכן נאמר למשפחה שהחוק האמריקני מתנגד למימון ארגוני טרור, אולם הכחיש שנאמר למשפחה שהיא עשויה לעמוד בפני אישומים פליליים אם יבצעו תשלום מסוג זה.

יועצת הבית הלבן לביטחון לאומי, סוזן רייס, אמרה - מבלי להתייחס לאישומים הללו באופן ישיר - כי היא הכירה את דיאן פולי ב-18 החודשים האחרונים כשהיא לחצה על הממשלה להביא לשחרור בנה. "היא בלתי מתפשרת באופן חיובי, ניתן לומר שכל אם שרוצה לעשות כמיטב יכולתה תנהג כמותה. אני מעריכה אותה מאד, ואת כל מה שעשתה. כאמא, אני יכולה רק לדמיין את הכאב שלה", אמרה רייס לכתבים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניקולס הנין – עיתונאי צרפתי שנשבה בסוריה בכלא דאעש ושוחרר בחודש אפריל. פריז, אפריל 2014. AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד עם העיתונאים ששוחררו משבי דאעש באפריל/AP

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הביע זעזוע לנוכח הדיווחים. "אני לא מכיר מישהו במחלקת המדינה שהיה עושה דבר כזה, אבל אין ספק שאמירות כאלה הן חסרות מחילה", אמר לכתבים במהלך ביקורו בטורקיה, אליה הגיע כדי לדון בשיתוף הפעולה הבינלאומי נגד דאעש.

"ארגוני טרור משתמשים בבני ערובה וכופר כמשאב משמעותי של מימון, ותשלום כופר רק מעמיד אמריקנים אחרים בעמדת סיכון גבוהה יותר", הוסיף ארנסט.

תחקיר שערך בנושא "ניו יורק טיימס", חושף כי אל-קאעדה ובנות בריתה הרוויחו לפחות 125 מיליון דולר מתשלומי כופר מאז 2008. ממצא זה דומה להערכת משרד האוצר האמריקני מ-2012 כי 120 מיליון דולר הועברו לארגוני טרור בשמונה השנים האחרונות במסגרת תשלומי כופר.

מרבית הרווחים מגיעים ככל הנראה מצרפת

מרבית הרווחים הללו מגיעים ככל הנראה מצרפת. כלי תקשורת במדינה דיווח כי הממשלה שילמה 20 מיליון יורו לטובת שחרורם של ארבעה עובדים בחברת אנרגיה גרעינית צרפתית, שהיו מוחזקים במשך שלוש שנים בצפון ניז'ר, על ידי ארגון המקושר לאל-קאעדה, ושוחררו בשנה שעברה.

הממשלה הצרפתית הכחישה את הדיווחים, אבל התחקיר, שחלקים ממנו מתבססים על דיווח של העיתון הצרפתי "לה מונד" וסוכנות הידיעות הצרפתית, מצביע על כך שצרפת שילמה במקרה המדובר ובכמה מקרים נוספים, 58 מיליון דולר לקבוצות המזוהות עם אל-קאעדה. לפי תחקיר "ניו יורק טיימס", שליש מ-53 בני הערובה שנשבו על ידי הארגון ובנות בריתו בחמש השנים האחרונות, היו צרפתים.

הממשלה הצרפתית טענה בעבר כי ניהול מו"מ עם קבוצות קיצוניות לטובת שחרור אזרחים חטופים, עובדת. ארבעה עיתונאים צרפתיים, ניקולס הנין, פייר טורס, אדוארד אליאס ודידייר פראנסואה, שנחטפו בסוריה בשנה שעברה על ידי דאעש, שוחררו ליד הגבול הטורקי באפריל כשעיניהם מכוסות וידיהם כפותות. אחד מהם, הנין, סיפר שהיה מוחזק על ידי הארגון לצד פולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully