וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאוריט פגע בניקרגואה - ויצר מכתש בקוטר 12 מטר

המטאוריט פגע בפאתי הבירה מנגואה, ליד נמל התעופה. פיצוץ עז נשמע באזור ותושבים רבים חשבו בטעות שמדובר ברעידת אדמה. עדיין לא ברור אם הוא התפורר באזור או שנקבר באדמה

מטאוריט יצר מכתש בקוטר 12 מטרים בניקרגואה, ספטמבר 2014. AP
המכתש שיצר המטאוריט/AP

מטאוריט פגע אתמול (ראשון) במנגואה, בירת ניקרגואה, ויצר מכתש בקוטר 12 מטרים – כך אמרו מדענים מטעם ממשלת המדינה שבמרכז אמריקה. לא היו נפגעים באירוע. רבים מתושבי המדינה חשבו בטעות שמדובר ברעידת אדמה שכן רעידות אדמה נפוצות בה בשל העובדה שיש בה יותר מ-20 הרי געש.

עוד חדשות מהעולם:
"המחבל מבריסל תכנן פיגוע בפריז ביום הבסטיליה"
אסון בקשמיר: השיטפונות הקשים ביותר זה 60 שנים
אחרי 126 שנות מסתורין: האם ג'ק המרטש היה יהודי?

וילפריד סטראץ' מ"מכון ניקרגואה ללימודי כדור הארץ" סיפר שהפגיעה אירעה בסמוך לשעה 23:00 בערב יום שבת (שעון מקומי) וגרמה לפיצוץ עז בפאתי הבירה, ליד נמל התעופה המקומי. הוא הוסיף כי ארצו ביקשה מארצות הברית סיוע של מומחים בחקירת המקרה. לדבריו, אנשי המכון אינם מסוגלים לקבוע את הרכב המטאוריט ואינם בטוחים הוא התפורר באזור הפגיעה או נקבר באדמה.

"כל הראיות שאספנו בזירה מתאימות בדיוק למטאוריט, ולא לשום סוג אחר של אירוע", טען חוזה מילאן, גם הוא מהמכון הלאומי. "ראשית, המרשם הסיסמי עולה בקנה אחד עם זמן הפגיעה", הסביר. "כמו כן, יש את המאפיין הטיפוסי שזה (המטאוריט) יוצר חרוט במקום הפגיעה". הוא הוסיף: "אנחנו צריכים לחגוג את העובדה שזה נפל באזור שבו, תודה לאל, זה לא היווה סכנה לאוכלוסייה".

אמש חלף על פני כדור הארץ אסטרואיד בגודל של בית, שזכה לכינוי "פיטבול" בשל גודלו הקטן. סוכנות החלל של ארה"ב, נאס"א, הודיעה כי בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ, האסטרואיד, "2014 RC" שמו, טס במרחק של 40 אלף קילומטרים לניו זילנד בשעה 21:18 (שעון ישראל). עוד נמסר כי האסטרואיד, שקוטרו 18 מטרים, לא היווה סכנה לכוכב הלכת ויושביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully