וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יישא נאום ברביעי על האסטרטגיה נגד דאעש

נשיא ארה"ב ידבר לאומה יום לפני ציון יום השנה ה-13 למתקפת ה-11 בספטמבר. "לא נשלח כוחות קרקעיים. לא נכבוש כל מדינה שיש בה ארגון טרור", אמר אובמה בריאיון מיוחד ל-NBC

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חשף בריאיון שפורסם היום (ראשון) ברשת NBC כי הוא יישא ביום רביעי, יום לפני יום השנה ה-13 לפיגועי התאומים, נאום לאומה שיעסוק באסטרטגיה האמריקנית למלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"נרדוף את הטרוריסטים בכל מקום שבו יהיו", הבהיר אובמה. "מה שאני הולך לבקש מהעם האמריקני, דבר ראשון, הוא הבנה שמדובר באיום רציני. דבר שני, הוא שיש לנו את היכולת להתמודד עם איום זה". כמו כן, הדגיש אובמה כי שליחת כוחות קרקעיים לעיראק ולסוריה תהיה "טעות".

"העימות הזה לא מקביל למלחמה בעיראק", הוסיף אובמה והבהיר כי ארה"ב תשתף פעולה עם "בני ברית אזוריים" כמו ממשלת עיראק, הכורדים והאופוזיציה הסורית המתונה במאבקם בארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה.

מסע הכיבושים של דאעש - כל הכותרות
עיתונאי שהיה בשבי דאעש: המחבל מבריסל עינה אותי
"דאעש ערפו ראש חייל נוסף; 50 הרוגים בתקיפת מעוז הארגון"
"דאעש מאמן את הפעילים שיורים רקטות מסיני לישראל"

דאעש. AP
"נרדוף את הטרוריסטים בכל מקום שבו יהיו". לוחמי דאעש/AP

"במשך הזמן הקרוב לא רק שנוכל לבלום את הדהירה שלהם (דאעש), אלא נפגע באופן הדרגתי ביכולות שלהם", הבטיח הנשיא. "אנו נכווץ את השטח שעליו הם שולטים. זאת הדרך שבה נביס אותם". אובמה הדגיש כי הוא שומר את הזכות להגן על אמריקנים ולרדוף אחר אלו שמנסים לפגוע בארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור בטאלין, אסטוניה. רויטרס
אין "מודיעין מוצק" שמצביע על איום מידי מצד הארגון. אובמה בנאום בוויילס בשישי/רויטרס

חרף התזמון של הנאום, יום לפני ציון השנה ה-13 לפיגועי ה-11 בספטמבר, אובמה אמר כי אין "מודיעין מוצק" שמצביע על איום מידי מצד "המדינה האיסלאמית". עם זאת, הוא הזהיר כי אם יתאפשר לארגון להמשיך ולגדול ולגייס לוחמים זרים, הוא עלול לנסות לבצע התקפה על אדמת ארה"ב. "אנו צריכים להבין שאנו לא צריכים לכבוש כל מדינה שיש בה ארגון טרור. מטרתנו חייבת להיות שיתוף פעולה יעיל יותר עם ממשלות המחויבות להילחם נגד סוג כזה של קיצוניות שדאעש מייצג".

התקיפות האמריקניות בעיראק מתרחבות

במקביל, הרחיבה היום ארה"ב את תקיפותיה בעיראק נגד דאעש, כשהפציצה מטרות של הארגון סמוך לסכר חדית'ה, במחוז אנבר, שבמערב המדינה. זאת התקיפה הראשונה של מטוסי הצי באזור זה, והיא נועדה לסייע לכוחות העיראקיים ולשבטים סונים להגן על הסכר. כמו כן, מושל המחוז נפצע קל בלחימה באזור.

תקיפות אלו מסמלות חציית קו של וושינגטון, שעד כה הציבה תנאי להרחבת ההפצצות האוויריות שלה בעיראק להקמת ממשלת אחדות בבגדאד, כשלמיעוט הסוני יש נציגות מלאה בה. צעד זה עוד לא התרחש, ורק מחר אמור ראש הממשלה החדש של עיראק, חיידר אל-עבאדי, להציג את הקבינט שלו בפני הפרלמנט.

לוחמי מיליציה שיעת באמרלי בצפון עיראק. 3 בספטמבר 2014. רויטרס
לוחמי מיליציה שיעית בעיר אירביל, ביום שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully