וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוטל איסור על נישואי להט"ב בשתי מדינות

5.9.2014 / 8:21

בתום שבוע של דיונים קבע בית המשפט כי האיסור על נישואים חד-מיניים באינדיאנה ובוויסקונסין מנוגד לחוקה. כעת, גייז יכולים להתחתן ב-21 מדינות. "מסורת אינה עילה לאפליה"

זוג הומוסקסואליים בחתונה באינדיאנה, בחודש יוני, לאחר ששופט פדרלי קבע כי האיסור על נישואים מסוג זה אינה חוקית. AP
זוג הומוסקסואליים בחתונה באינדיאנה, בחודש יוני, לאחר ששופט פדרלי קבע כי האיסור על נישואים מסוג זה אינה חוקית/AP

בית משפט לערעורים בשיקגו קבע אמש (חמישי) כי האיסורים על נישואים חד-מיניים במדינות ויסקונסין ואינדיאנה אינם עומדים בקנה אחד עם החוקה של ארצות הברית. הרכב של שלושה שופטים אישר פה אחד נישואים של בני אותו מין, לאחר ששמע במהלך כשבוע טיעונים שנגעו לשני תיקים שונים. בכך עלה מספר המדינות בארה"ב שנישואים אלו חוקיים בהן ל-21.

השופטים תקפו את שתי המדינות על כך שטיעוניהן נגד נישואי בני אותו מין היו שהם "נוגדים את המסורת". בפסק הדין, שאורכו 40 עמודים, נכתב כי "ישנן מסורות רעות מההיסטוריה, כמו קניבליזם, וישנן מסורות שהן לא רעות ולא טובות, כמו ליל כול הקדושים". לפיכך, "מסורת כשלעצמה אינה מספקת עילה משפטית לאפליה, תהיה המסורת ארוכת שנים ככל שתהיה".

עוד בנושא:
מחקר קובע: נישואים חד-מיניים זה בריא
ארה"ב מרחיבה את זכויות ההומואים הנשואים
האם נישואי גאים בארה"ב יזכו להכרה פדרלית?

בהמשך, ביקרו השופטים בחריפות טיעון נוסף של המדינות, שלפיו אסור לאפשר חתונה בין בני זוג מאותו המין, משום שהם אינם יכולים "להתרבות". על פי פסק הדין, "הטיעון הזה כה מלא בחורים, שאי אפשר להתייחס אליו ברצינות".

התובע הכללי של מדינת ויסקונסין, ג'יי בי ואן הולן, הודיע כי המדינה תערער לבית המשפט העליון. בכל מקרה, החלטת בית המשפט בשיקגו לא תיושם ב-21 הימים הקרובים, מה שיאפשר לשתי המדינות להגיש את התנגדותן לפסיקה.

ההחלטה התקבלה באותו יום שבו 32 מדינות פנו לבית המשפט העליון בבקשה שיכריע בסוגיה אחת ולתמיד. מסצ'וסטס ו-14 מדינות נוספות, שבהן נישואים חד-מיניים מותרים על פי חוק, פנו לבית המשפט העליון כדי שיבטל את האיסורים על נישואים מסוג זה במדינות האחרות. מנגד, קולורדו ו-16 מדינות נוספות, שאוסרות על נישואים בין אותו מין, הגישו בקשה לבית המשפט שיכריע בנושא השנוי במחלוקת.

עד שיקבל בית המשפט העליון החלטה סופית בסוגיה, כבר ביום שני יידונו בבית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו על איסור הנישואים בין הומוסקסואלים במדינות איידהו, נבאדה והוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully