וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בנו של נשיא סורינאם הודה בסיוע לחיזבאללה

30.8.2014 / 6:43

דינו בוטרסה, בנו של השליט דסי בוטרסה, אישר במשפטו בניו יורק כי עזר לארגון הטרור השיעי להקים בסיס במדינה הדרום אמריקנית עבור 2 מיליון דולר. עונשו עלול להגיע עד למאסר עולם

דינו בוטרסה, בנו של נשיא סורינאם, בשנת 2003. AP
שימש בעבר בכיר ביחידה ללוחמה בטרור בסורינאם. דינו בוטרסה בשנת 2003/AP

דינו בוטרסה, בנו של נשיא סורינאם דסי בוטרסה, הודה אמש (שישי) בכך שסייע לארגון חיזבאללה להקים בסיס במדינה הדרום אמריקנית. בוטרסה, שמשפטו נערך בבית משפט פדרלי בניו-יורק, הודה גם בניסיון לייצא קוקאין אל תוך שטח ארצות הברית.

"ב-2013 סיפקתי באופן מודע דרכון סורינמאי מזויף לאדם שאני מאמין שמקושר עם חיזבאללה, ארגון שידעתי שמוגדר כארגון טרור בארה"ב", הצהיר בוטרסה, בן 41, בבית המשפט. בוטרסה, שהחזיק בעבר בעמדה בכירה ביחידה ללוחמה טרור בקולוניה ההולנדית לשעבר, מואשם שהזמין פעילים בארגון השיעי הלבנוני להקים בסיס במדינה שממנו יבוצעו תקיפות נגד אמריקנים, בתמורה לתשלום ראשוני בסך שני מיליון דולר.

הודאתו הגיעה שנה אחרי שנעצר על ידי שלטונות פנמה, על מנת להיחקר בעוון החשד שניסה לייצא קוקאין אל ארה"ב. האשמה בדבר הקשר שלו עם חיזבאללה נוספה רק בנובמבר. הוא הופלל על ידי מודיעים של הרשות האמריקנית למלחמה בסמים, שהתחזו לסוחרי סמים מקסיקנים ולאנשי קשר של חיזבאללה. גזר דינו צפוי להיקבע בחודש ינואר, והעונש העתידי שייגזר עליו נע בין 15 שנים לבין מאסר עולם.

אביו דסי לקח חלק בשתי הפיכות במדינה בשנים 1980 ו-1990, ושלט בה בין 1980 ל-1987. הוא חזר לשלטון בתור נשיא בשנת 2010.

עוד חדשות מהעולם
"פצצת זמן": בירדן חוששים מתמיכת הצעירים בדאעש
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה
ג'בהת א-נוסרה: "חיילי האו"ם נשבו למען ביטחונם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully