וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי העיתונאי שנרצח: "לא הבנו כמה דאעש אכזריים"

בריאיון לרשת אן-בי-סי אמרו הוריו של ג'יימס פולי כי קיוו לנהל משא ומן עם ארגון "המדינה האיסלאמית" על מנת להציל את בנם. "שמחנו לקבל מסר מהחוטפים כי לא שמענו ממנו דבר"

ג'ון ודיאן פולי, הוריו של ג'יימס פולי, מחוץ לביתם ברוצ'סטר – ניו המפשייר, 20 באוגוסט 2014. רויטרס
"מורשתו של ג'יימס תישאר איתנו". ההורים, ג'ון ודיאן פולי/רויטרס

ג'ון ודיאן פולי, הוריו של ג'יימס פולי, העיתונאי שהוצא להורג בידי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אמרו היום (שישי) בריאיון לרשת NBC כי קיוו שיוכלו לנהל משא ומתן עם אנשי הארגון ולהביא לשחרור בנם. "למעשה, שמחתי לקבל מסר מהחוטפים של ג'ים, כי לא שמענו ממנו דבר מחודש דצמבר על אף שהם אמרו שיוציאו אותו להורג", סיפר האב. "הערכתי אותם לא נכון ולא הבנתי כמה הם אכזריים. קיוויתי שנוכל לפתוח במשא ומתן עמם אם הם יהיו מוכנים לכך". רעייתו הוסיפה ואמרה כי "הכוח והאהבה של ג'ים היו תשובה לתפילה" וכי מורשתו של בנם תישאר עמם.

לקריאה נוספת:
דאעש למשפחת העיתונאי: "נכנס לגוב האריות - ונטרף"
שר ההגנה האמריקני: "דאעש - מעבר לכל איום שראינו"
כך נכשל מבצע הקומנדו הסודי לפריצה לכלא דאעש

רגעיו האחרונים של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי דאעש. רויטרס
"הראשון שישלם בדמו הוא האזרח האמריקני". ג'יימס פולי לפני רציחתו/רויטרס

מוקדם יותר הסכימה המשפחה לפרסם את המכתב האחרון שהתקבל מהארגון האיסלאמיסטי. "כמה זמן תמשיך הכבשה ללכת אחרי רועה הצאן העיוור? מסר לממשל האמריקני ולאזרחיו הכבשים", נפתח המכתב. "הנחנו לכם מאז התבוסה המחפירה שנחלתם בעיראק. אנחנו לא מתערבים במדינה שלכם או תוקפים את האזרחים שלכם בעודם בטוחים בבתיהם, למרות שיש לנו את היכולת לעשות זאת. באשר לחלאות של החברה שלכם שאנחנו מחזיקים כאסירים - הם העזו להיכנס לגוב האריות, ולכן נטרפו".

בהמשך כתבו המורדים הסונים להורים: "ניתנו לכם הזדמנויות רבות למשא ומתן בשביל שחרור אנשיכם באמצעות העברת כספים, כפי שממשלות אחרות כבר הסכימו לעשות. כמו כן, הצענו חילופי אסירים כדי לשחרר את המוסלמים שאתם מחזיקים, ואתם הוכחתם מהר מאוד שאתם לא מעוניינים בכך. אין לכם מוטיבציה להתמודד עם מוסלמים מלבד בשפה של כוח, שפה שניתנה לכם ב'תרגום ערבי' כשניסיתם לכבוש את אדמת עיראק. עכשיו אתם חוזרים להפציץ את המוסלמים של עיראק שוב, בעודכם פוחדים ונמנעים מעימות פנים מול פנים". בהמשך נכתב: "היום חרבותינו שלופות, הממשל והאזרחים אחד הם. אנחנו לא נעצור עד שנרווה את צמאוננו לדמכם".

"אל תחוסו על החלשים שלנו, קשישים, נשים או ילדים, כי אנחנו לא נחוס על שלכם", חתמו לוחמי דאעש את מכתבם. "אתם והאזרחים שלכם עוד תשלמו את המחיר על ההפצצות שלכם. הראשון שישלם בדמו הוא האזרח האמריקני ג'יימס פולי. הוא יוצא להורג כתוצאה ישירה של פשעיכם כלפינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully