וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 ימים: הספינה הישראלית ניצחה את המפגינים

במשך 4 ימים הצליחו מפגינים פרו-פלסטינים למנוע מספינת "צים" לעגון באוקלנד. הקונסול הישראלי: "זה טרור פוליטי". הסוורים: לא התייצבנו לעבודה בשל ניסיון מר בעבודה מול המשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים בנמל אוקלנד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפגינים פרו-פלסטינים הצליחו לעכב במשך ארבעה ימים את פריקתה של ספינת מטען בשירות חברת "צים" הישראלית בנמל אוקלנד, קליפורניה.

הספינה שהתה בתחום הנמל במשך ארבעה ימים, וצוות הסוורים סירב לפרוק אותה בשל ההפגנות. אמש (שלישי) עזבה הספינה את הנמל בשעות הלילה המאוחרות והפליגה לכיוון לוס אנג'לס, ככל הנראה בתרגיל הטעייה. לאחר שלוש שעות, הסתובבה הספינה וחזרה לאוקלנד, שם עגנה באזור אחר של הנמל, בו פרקה את המטען שנשאה.

הספינה "פיראוס" הגיעה לנמל אוקלנד ביום שבת, ועשרות מפגינים שמחו על מבצע "צוק איתן", התקהלו במקום. שוטרים הוזעקו לנמל וצוות הסוורים המקומי סירב לחצות את קהל המפגינים כדי להגיע לאזור הפריקה המיועד.

חדשות נוספות מהעולם
מאחורי סרטון ההוצאה להורג שמזעזע את העולם
שלושה מקרוביו של האפיפיור נהרגו בתאונת דרכים
יותר ממחצית הפילים באפריקה נכחדו בתוך עשור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסלול שעשתה הספינה ביממה האחרונה, בצאתה ובחזרתה לאוקלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים המשיכו להגיע לנמל גם בימים ראשון ושני. ביום שלישי, כמה עשרות מפגינים התייצבו במקום כבר בשעה 05:00 בבוקר. צוות הסוורים הודיע שכלל לא יגיע למשמרת באותו יום. מוחמד שכ, נציג המפגינים שהתאגדו בשם "לעצור את הספינה", אמר כי "החברה צריכה להבין שהיא לא רצויה כאן או בכל החוף המערבי".

דובר איגוד הסוורים, מלווין מקיי, הסביר: "לא נעבוד תחת ליווי משטרתי, בוודאי שלא אחרי הניסיון שהיה לנו כאן עם המשטרה". ב-2003, שוטרים ירתה כדורי גומי לעבר סוורים שהשתתפו בהפגנה באוקלנד במחאה על המלחמה בעיראק.

הספינה "פיראוס" רשומה בהונג קונג, ומובילה סחורות בין אסיה לארצות הברית. דובר צים אמר כבר בסוף חודש יולי כי החברה מודעת לכוונת המפגינים, והוסיף כי "אנו מביעים אמון בכוחות המשטרה המקומיים לשלוט במצב ולא נמסור תגובה נוספת".

אנדי דוד, קונסול ישראל בסן פרנסיסקו, אמר אתמול כי "המפגינים בחרו סמל, ומנסים להציג זאת כפגיעה בממשלת ישראל. אך למעשה, הם גורמים נזק למי שגר שם. עבורי, זו המשמעות המדויקת של טרור פוליטי". במהלך ימי ההפגנות, הנמל המשיך לעבוד ושאר הספינות שעגנו בו נפרקו כרגיל. לא נרשמו עימותים בין המשטרה למפגינים (צפו בסרטון)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully