וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר השחור מסנט לואיס נורה 6 פעמים לפחות

מושל מיזורי הזעיק את המשמר הלאומי כדי להשתלט על המהומות, הנמשכות בפרגוסון יותר משבוע. מנתיחה שבוצעה בגופתו של מייקל בראון, עולה כי השוטר ירה פעמיים בראשו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מייקל בראון, הנער השחור בן ה-18 שנורה למוות לפני שבוע מאש שוטר לבן, נורה לפחות שש פעמים – ומלפנים. כך עולה מנתיחה פתולוגית שבוצעה בהזמנת משפחתו. לפי הנתיחה, הנער נורה פעמיים בראשו, כשבאחת מהן הכדור חדר לחלק העליון של גולגולתו – עובדה שניתן להסיק ממנה כי רכן קדימה כאשר נורה. את הנתיחה ביצע ד"ר מייקל באדן, החוקר הרפואי הראשי לשעבר של ניו יורק, שבא למיזורי לבקשת המשפחה.

ד"ר באדן אמר כי בראון נורה ארבע פעמים בזרועו הימנית, וכי כל הכדורים נורו מלפנים. לפי החוקר, הכדורים ככל הנראה נורו מטווח רחוק יחסית, מכיוון שלא נמצא אבק שריפה על גופתו על הנער. עם זאת, הקביעה הזאת עשויה להשתנות במידה שיתברר כי קיימות שאריות מהירי על בגדיו של בראון – אשר לא היו נגישים לד"ר באדן. באדן, בן 80, התפרסם כאשר הוזמן לבדוק את הנתיחות שבוצעו לנשיא ג'ון קנדי ולמרטין לותר קינג.

לקריאה נוספת:
מצב חירום בסנט לואיס: פצוע אנוש בהפגנה בשעת העוצר
המהומות בסנט לואיס: הצעיר השחור שנהרג - גנב סיגרים
סנט לואיס ממשיכה לבעור במחאה על הרג צעיר שחור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממצאי נתיחת גופתו של מייקל בראון/מערכת וואלה!, צילום מסך

התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר, אמר אתמול כי משרד המשפטים יערוך נתיחה משלו בנוסף לנתיחה שנערכה על ידי ד"ר באדן באופן פרטי. לדברי המשרד, "מדובר בנסיבות מיוחדות במקרה הזה ובבקשתם של משפחת בראון".

מושל מיזורי, ג'יי ג'קסון, הזעיק הבוקר את המשמר הלאומי לפרגוסון, אחרי לילה סוער נוסף של מהומות. שעות ספורות לאחר פרסום הנתיחה יצאו אמש מאות תושבים לרחובות העיר והמשיכו להפגין במחאה על מותו של הנער. זו הייתה הפעם הראשונה שמידע בהיקף כל כך רחב על המוות פורסם לציבור, לאחר יותר משבוע של מהומות. המשטרה נאלצה להשתמש בגז מדמיע כדי לנסות לפזר את המפגינים בעימותים שפרצו בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון, לפי שעון מקומי. שמונה בני אדם נעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
שוטרים בפרגוסון, לפנות בוקר/רויטרס

מאז החלו ההפגנות עצרה משטרת פרגוסון, פרבר בסנט לואיס שהפך למוקד ההפגנות, כ-30 בני אדם. בהם היו שני עיתונאים מכלי התקשורת "וושינגטון פוסט" ו"האפינגטון פוסט". הם שוחררו שעות ספורות לאחר שנעצרו, בלי שניתן כל הסבר או הוגש כתב אישום. בנוסף, נעצר גם פעיל חברתי שסיקר את המהומות ברשתות החברתיות.

משפחתו של בראון, תומכיה והמפגינים דורשים בימים האחרונים שהשוטר שירה בבראון יועמד לדין בגין רצח. בני המשפחה ביקשו להרגיע את הרוחות ואמרו שבנם לא היה מושלם. "בבקשה, המשיכו להפגין בצורה שקטה", אמר בן דודו של בראון, אריק דיוויס. עם זאת, המשפחה גם העבירה ביקורת על התנהלות המשטרה ועל מה שנראה לדבריהם כ"ניסיון של המשטרה להצדיק הוצאה להורג בסגנון רצח". משרד המשפטים בארצות הברית פתח בחקירת הירי, למקרה שתמצא הפרה של זכויות האזרח. כמו כן, נפתחה גם בדיקה בנוגע להתנהלות משטרת סנט לואיס.

מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
מפגינה שנפגעה מגז מדמיע בפרגוסון, לפנות בוקר/רויטרס

מפקד משטרת פרגוסון, תומאס ג'קסון, חשף ביום שישי במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת, פרטים חדשים אודות הפרשה, בהן תמונות ממצלמות אבטחה בהן נראה בראון כשהוא שודד לכאורה חנות בעיר. למרות הפרטים שחשף, גרסת המשטרה לירי שונה בתכלית מגרסתם של עדי ראייה.

על פי גרסת המשטרה, שוטר בשם דוריאן ווילסון - שלא היה מודע לשוד - ביקש מבראון לעבור מהכביש למדרכה. לדברי המשטרה, בראון נכנס לניידת המשטרה והחל להיאבק בשוטר ווילסון תוך ניסיון להגיע לאקדח שלו. ווילסון, אשר נפצע בפניו במהלך המאבק, ירה בבראון לצורך הגנה עצמית כמה פעמים.

אך לדברי דוריאן ג'ונסון בן ה-22, אשר הלך יחד עם בראון בערב בו מת, ולדברי עדי ראייה נוספים, ווילסון תפס את בראון מחלון ניידת הסיור, בזמן שהנער ניסה להימלט. עוד הם הוסיפו כי בראון הרים את ידיו לאות כניעה כמה פעמים – אך השוטר יצא מהמכונית וירה בו כמה פעמים, בראש ובחזה.

מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014/רויטרס
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014. רויטרס
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הירי בצעיר מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי – 18-17 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully