וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הנער השחור במיזורי: עוצר הוטל עקב המהומות

17.8.2014 / 2:36

סנט לואיס בוערת כבר שבוע, מאז נורה למוות הנער מייקל בראון על ידי שוטר לבן. לאור ההפגנות, מושל מיזורי הכריז על מצב חירום במדינה. "הציבור חייב להיות מוגן מפני ביזה ופשע"

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

מושל מיזורי, ג'יי ניקסון, הכריז הלילה (ראשון) על מצב חירום במדינה ועל עוצר בעייריה פרגוסון, פרבר של העיר סנט לואיס. פרגוסון הפכה למוקד מהומות מרכזי מאז נרצח הנער השחור מייקל בראון בידי השוטר הלבן דוריאן ווילסון לפני כשבוע, אף שבראון לא היה חמוש. העוצר החל בחצות נמשך עד ל-05:00.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות:
"דאעש מתכנן מתקפת טרור בארה"ב או באירופה"
לא דיווחה על מות בן זוגה - כי רצתה לנקות את הבית
מחאה אנטי-ישראלית בארה"ב: "נחסום את אניית צים"

מפגין בסנט לואיס זורק חזרה רימון עשן שנורה לעברו על ידי שוטרים. רויטרס
מפגין זורק רימון במהלך מהומות בסנט לואיס במהלך סוף השבוע/רויטרס

"עיני העולם נישאות אלינו", אמר ניקסון בכינוס שערך אמש בעיר והתייחס להתנהגותם של בני הקהילה השחורה בעיר. "זהו המבחן שיראה אם קהילה, הקהילה הזאת, כל קהילה, יכולה לשבור את מעגל הפחד, אי האמון והאלימות, ולהחליפם בשלום, חוזק ובסופו של דבר, בצדק". חלק מהקהל הגיב בכעס לחדשות על המצור והיו מי שאמרו כי כדי להשיב את השקט לקהילה הזועמת - קצין המשטרה שהרג את בראון חייב לעמוד לדין בגין רצח.

בתגובה לזעם מצד תושבי העיר, אמר ניקסון כי "הציבור חייב להיות מוגן". "אנחנו לא יכולים להיות חשופים למעשי ביזה ולפשע בלילה, אי אפשר שאנשים יחיו בפחד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
שוטרים מנסים להשתלט על המהומות בסנט לואיס במהלך סוף השבוע/רויטרס

העיר סנט לואיס בוערת כבר שבוע, מאז ווילסון בן ה-28 ירה בבראון בן ה-18 בעודו הולך עם חברו במורד הרחוב לעבר הבית של סבתו. המהומות הגיעו לשיאן ביום שישי אחר הצהריים, כשהמפגינים נהרו בהמוניהם לרחובות ואף הפגינו ב-90 ערים שונות במדינה. אתמול, המון רב צעד ברחובות העיר והניף שלטים עליהם נכתב "חיי השחורים חשובים" ו-"אל תירו".

משפחתו של בראון ותומכיה דורשים בימים האחרונים שהקצין שירה בבראון יועמד לדין. משרד המשפטים בארצות הברית חוקר בימים אלה את הירי למקרה שתמצא הפרה של זכויות האזרח, כמו גם את משטרת סנט לואיס.

אף שבמשך ימים משטרת פרגוסון סירבה לחשוף את שמו של השוטר היורה, ביום שישי מפקד משטרת פרגוסון, תומאס ג'קסון, חשף במהלך מסיבת עיתונאים את שמו של ווילסון. כמו כן, במסיבת העיתונאים חשף תמונות ממצלמות אבטחה בחנות בעיר, בהן נראה לכאורה בראון שודד את המקום תוך שהוא מאיים על הבעלים. עם זאת, ג'קסון הוסיף כי כשווילסון ירה בבראון למוות הוא לא ידע שהוא חשוד בביצוע מעשה שוד.

נושא: אנשים נאספים ליד המקום שבו נורה מייקל בראון, בן 18, במיזורי, ארה"ב, על ידי שוטר. רויטרס
אבלים הגיע להניח זרים במקום בו נהרג בראון/רויטרס

גרסת המשטרה לירי בבראון, שונה בתכלית מגרסתו של עדי הראייה ובהם דוריאן ג'ונסון בן ה-22, אשר הלך יחד עם בראון בערב מותו. לדברי המשטרה, לאחר שווילסון ביקש מבראון לפנות את הכביש ולעבור למדרכה, בראון נכנס למכונית הסיור ונאבק בווילסון תוך ניסיון להגיע לאקדח שלו. ווילסון, אשר נפצע בפניו במהלך המאבק, ירה בבראון לצורך הגנה עצמית כמה פעמים.

לעומת זאת, ג'ונסון ולפחות עדי ראייה נוסף אמרו כי ווילסון תפס את בראון מחלון מכונית הסיור, בעוד הנער ניסה להימלט. עוד הם הוסיפו כי בראון הרים את ידיו לאות כניעה כמה פעמים – אך השוטר יצא מהמכונית וירה בו.

מאות מפגינים לאחר מותו של מייקל בראון מירי משטרתי, סנט לואיס. AP
המפגינים באזור שבו נהרג בראון/AP

בני משפחתו של בראון קראו להרגעת הרוחות, שסערו מאז התקרית. הם לא טענו כי בנם היה "מושלם", אולם ביקרו את מה שנראה לדבריהם כניסיון של המשטרה להצדיק "הוצאה להורג בסגנון רצח". "הישארו עמנו, אנו לא רוצים לראות אלימות ברחובות", אמר בן דודו של מייקל, אריק דיוויס. "בבקשה, המשיכו להפגין בצורה שקטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully