וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בסנט לואיס אחרי שצעיר שחור נורה למוות

מאות שוטרים ואנשי ימ"מ הוזעקו הלילה לעיר פרגוסון בתום אזכרה לצעיר מייקל בראון, שנורה למוות ביום שבת. המפגינים ניפצו חנויות ושדדו כסף מזומן. יריות נשמעו במקום

צילום חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

מהומות אלימות פרצו לפנות בוקר (שני) בעיר פרגוסון שבמיזורי, אחרי שצעיר שחור ולא-חמוש נורה למוות בידי שוטר. קהל גדול התפרע בעיר, הנמצאת במחוז סנט לואיס, ושרוב תושביה שחורים. המפגינים והתעמתו עם צוות ימ"מ שהוזעק למקום.

השוטרים השתמשו בגז מדמיע נגד כמה מהמפגינים, שפרצו לחנויות, בזזו מזון וכלי בית ממרכולים ושדדו כסף מזומן. המהומה פרצה בתום אזכרה שנערכה למייקל בראון, צעיר בן 18 שנורה למוות ביום שבת בפרגוסון בעימות עם שוטר.

מאות שוטרים הגיעו למקום כדי לכתר את המתפרעים, ומסוקים הוזנקו לאוויר. כתבים דיווחו על יריות אזהרה שנורו כדי להתריע את המפגינים. במהלך המהומות, פרצה שריפה בחנות לציוד מטיילים ונפרץ סניף של וול-מארט. לא דווח על נפגעים.

עוד בנושא
סבתו של מייקל בראון: פתאום ראיתי אותו שוכב מת
גבר לבן שירה בצעירה שחורה פצועה הורשע ברצח
תזכורת: "רצח הקפוצ'ון" שזיעזע את ארצות הברית

כבר אתמול נערכו הפגנות גדולות ברחבי העיר במחאה על הריגתו של מייקל בראון. המפגינים קראו, בין היתר, "להרוג את המשטרה". דובר המשטרה אישר כי בראון נורה כמה פעמים "במהלך עימות עם שוטר ועם אדם נוסף", אך סירב לספק פרטים נוספים על התקרית.

התקרית מצטרפת לשורת מקרים שזכו להבלטה בתקופה האחרונה בארצות הברית, שבהם צעירים שחורים נהרגו בשל אלימות משטרתית, כשבראשם זיכויו של ג'ורג' צימרמן, שירה למוות בצעיר טרייבון מרטין בפלורידה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בחודש יולי מת אריק גארנר, רוכל בן 43 שככל הנראה סבל מכמה מחלות, אחרי ששוטר לבן שחשד בו כי מכר סיגריות ללא היתר, אחז בו בלפיתת-חנק בצווארו. פתולוג משטרתי קבע בשבוע שעבר כי גארנר נחנק למוות, ואישר את טענות המפגינים. השוטר ככל הנראה יואשם ברצח.

בשבוע שעבר, הורשע גבר לבן מדטרויט ברצח מדרגה שנייה של צעירה שחורה שהידפקה על דלתו וביקשה סיוע, אחרי שעברה תאונת דרכים ליד ביתו ונפצעה בשעת לילה מאוחרת. תאודור וואפק, בן 55, ירה למוות ברנישה מקברייד, צעירה שחורה בת 19 בחודש נובמבר 2013, בפרשה שהסעירה את ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully