וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפציצים הרוסיים מתקרבים יותר ויותר לארה"ב

המפציצים הגרעיניים הכבדים חדרו למרחב האמריקני 16 פעמים בעשרת הימים האחרונים. ברקע המתיחות הגוברת בין מוסקבה לוושינגטון, גורם בפנטגון מזהיר: "הם בוחנים את הערנות שלנו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צופה במטוסי קרב ביריד האווירי של זוחובסקי. רוסיה, אוגוסט 2012. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צופה במטוסים ביריד אווירי במוסקבה בשנה שעברה/AP

מפציצים גרעיניים של צבא רוסיה חדרו למרחב האווירי של ארצות הברית 16 פעמים בעשרת הימים האחרונים - כך הודיע NORAD (פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה). דוברת הפיקוד, בת' סמית, אמרה כי "זיהינו חזותית המטוסים הרוסיים פועלים בתוך המרחב האווירי שלנו ובסמוך לו".

התקרית מתרחשת ברקע עימות פוליטי-ביטחוני גובר בין וושינגטון ומוסקבה. המפציצים הרוסיים, מדגם TU-95 Bear ("דוב") טסו באזור אלסקה ומצפון לקנדה. באחת הפעמים הם לוו במטוס ריגול. בפעם אחרת, התלווה אל המפציצים מטוס ללוחמה בצוללות. גורם בפנטגון אמר לאתר "וושינגטון פרי ביקון" כי "לא מדובר בטיסות אימון בלבד". לדבריו, טייסי המפציצים הרוסיים ביקשו לבחון את מערך ההגנה של ארה"ב ואת ערנות מערך הבקרה שלה.

דובר של צבא רוסיה מסר בתגובה כי "כל הטיסות תוכננו מראש, בהתאם למגבלות הנוקשות של חוקי התעופה הבינלאומיים, וללא חדירה למרחב של מדינות אחרות". בסרטון: מטס של מפציצי הצבא הרוסי. ה"דוב" החל מ-00:40)

זו הפעם השנייה שמפציצים כבדים מדגם זה חודרים למרחב האווירי האמריקני בפחות מחודשיים. ב-9 ביוני, טסו שני מפציצים רוסיים במרחק של 90 קילומטרים מחופי קליפורניה. זה היה המרחק הקטן ביותר מאז המלחמה קרה, שאליו התקרבו לארה"ב מטוסים רוסיים המסוגלים לשאת נשק גרעיני. מטוסי אף-15 הוקפצו לעברם והטייסים הרוסיים פנו אחורנית.

השבוע פורסם כי מטוס ביון של חיל האוויר האמריקני נמלט למרחב האווירי של שוודיה, מחשש שיתגלה על-ידי מטוסי קרב רוסיים ויופל בידיהם. התקרית אירעה ב-18 ביולי, יממה אחרי שמטוס "מלזיה אירליינס" הופל בשמי אוקראינה בידי בדלנים רוסים.

המטוס, מדגם RC-135, טס במשימת ריגול והאזנות באזור הים הבלטי. כלי תקשורת בשוודיה דיווחו כי המטוס טס בקרבת קלינינגרד, מובלעת רוסית בין פולין לליטא. אנשי הצוות גילו כי מכ"מ קרקעי של צבא רוסיה איתר אותם, והזניק לעברם מטוסי קרב רוסיים. הטייסים חמקו מהם לתוך שטח שוודיה, מבלי שקיבלו את אישור הרשויות המקומיות. ארה"ב טענה כי מדובר ב"תקלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully