וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון בערב פיגועי 11 בספטמבר: כמעט חיסלתי את בן לאדן

רשת "סקיי אוסטרליה" פרסמה הקלטה שבה נשמע הנשיא לשעבר משוחח עם אנשי עסקים, שעות לפני הפיגוע במגדלי התאומים: "יכולתי להרוג אותו, אבל חששתי לפגוע בנשים וילדים"

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון בחגיגות ה-90 לנשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
גילוי מאוחר. הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בכינוס בישראל בשנה שעברה/עומר מירון

שעות ספורות לפני הפיגוע במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון התוודה כי החמיץ אפשרות לחסל את אוסמה בן לאדן, מחשש לפגיעה בחייהם של חפים מפשע.

רשת "סקיי ניוז אוסטרליה" שידרה קלטת בה נשמע קלינטון משוחח עם אנשי עסקים ב-10 בספטמבר 2001, ובה סיפר להם על מנהיג אל-קאעדה. השיחה הוקלטה במפגש שנערך בבית מלון במלבורן, ואת הקלטת סיפק מייקל קרוגר, לשעבר בכיר במפלגה הליברלית של אוסטרליה.

"הוא בחור מאוד חכם. ביליתי הרבה זמן במחשבה עליו, וכמעט לכדתי אותו פעם אחת", נשמע קלינטון אומר בהקלטה. "כמעט תפסתי אותו, ויכולתי להרוג אותו. אך הייתי צריך להרוס עיר קטנה בשם קנדהאר באפגניסטן ולהרוג 300 נשים וילדים חפים מפשע - ואז לא הייתי יותר טוב ממנו. לכן, לא עשיתי זאת". האזינו להקלטה:

אוסמה בן לאדן חוסל ב-1 מאי 2011 בהוראת הנשיא ברק אובמה. לוחמי קומנדו פשטו על אחוזתו בעיר אבוטבאד שבפקיסטן. גופתו הושלכה לים מנושאת מטוסים שהפליגה מהמפרץ הפרסי.

דוח החקירה הלאומי לבדיקת פיגועי 11 בספטמבר, שפורסם במאי 2004, קבע כי שני הממשלים הקודמים, של הנשיא ג'ורג' וו.בוש ושל ביל קלינטון, החמיצו הזדמנויות לחסל את בן לאדן.

התקיפה עליה דיבר קלינטון ככל הנראה מתייחסת לחודש דצמבר 1998, כאשר המודיעין האמריקני הסיק כי בן-לאדן מסתתר באחוזת המושל של מחוז קנדהאר. לאחר מכן התברר כי בן לאדן עזב את המקום במועד שבו הייתה אמורה להתבצע התקיפה.

דוח בארה"ב: עינויי העצירים אחרי פיגועי התאומים לא תרמו לחילוץ מידע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully