וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה: "תומך בהפסקת אש, מצדד בישראל"

15.7.2014 / 5:26

הנשיא האמריקני שיבח את המצרים על ההצעה שנועדה לסיים את סבב האלימות הנוכחי, וקרא לפעולות חמאס: "התקפות בלתי נסלחות". עם זאת הוסיף: "הדרך היחידה לביטחון: הסכם שלום"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (שלישי) כי הוא מעודד נוכח ההצעה המצרית להפסקת אש בין ישראל לחמאס, והתייצב לצד ישראל למול מה שכינה "התקפות בלתי נסלחות" נגדה.

"אני אומר זאת בבהירות רבה: אף מדינה לא יכולה לקבל ירי בלתי מובחן של רקטות לעבר אזרחיה", אמר אובמה באירוע בבית הלבן לציון עיד אל-אפטר, המסמן את סוף חודש הרמדאן, בהשתתפות נציגים דיפלומטים מהעולם הערבי וממדינות איסלאמיות. לדבריו, המטרה של ארה"ב היא השגת שלום וביטחון עבור הישראלים והפלסטינים.

מבצע "צוק איתן": לקראת הפסקת אש
בכיר חמאס: ההצעה להפסקת אש - "בדיחה"
בימין מתנגדים להסכם: ”סטירה לתושבי ישראל”
לפני הפסקת האש: שיגורים לאילת, 2 רקטות במרכז העיר

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס סיום באקדמיה הצבאית ווסט פוינט – ניו יורק, מאי 2014. AP
עומד לצד ישראל. ברק אובמה/AP

הנשיא האמריקני שב על עמדתו לפיה "לישראל הזכות להגן על עצמה בפני המתקפות של חמאס". מנגד ציין אובמה כי מותם ופציעתם של אזרחים פלסטינים הם בגדר טרגדיה. "אנחנו מדגישים את הצורך להגן על אזרחים ללא קשר למי הם ואיפה הם מתגוררים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בהתאם לעמדה שהציגה ישראל בימים האחרונים, הוסיף הנשיא כי ארה"ב תעשה כל שביכולתה כדי לחזור לתנאי הפסקת האש עליהם הוסכם ב-2012, עם תום מבצע "עמוד ענן". "אנחנו מעודדים מכך שהמצרים הציגו את ההצעה על מנת להגיע ליעד הזה, מה שעשוי להגשים את המטרה: השבת השקט".

"המצב בעזה מזכיר לנו שוב שהסטטוס-קוו הזה אינו יכול להמשיך להתקיים ושהדרך היחידה לביטחון אמתי היא באמצעות הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים".

יצוין כי הוועדה האמריקנית-ערבית נגד אפליה, אחד הגופים הגדולים ביותר של הציבור האמריקני ממוצא ערבי, דרשה ממוסלמים להחרים את ארוחת הערב החגיגית בבית הלבן עם אובמה, וזאת במחאה על מה שהגדירה "התעמלותו של אובמה מההרג של אזרחים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully