וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוריקן ארתור היכה ביום העצמאות: "בלגן נוראי"

הסופה, הראשונה באזור מאז הוריקן סנדי ב-2012, הגיעה לשיאה עם רוחות במהירות של 100 קמ"ש באזור ניו אינגלנד בחוף המזרחי. עשרות אלפי בני אדם נותרו ללא חשמל

הצפות בצפון קרולינה לאחר הוריקן ארתור. רויטרס
צפון קרוליינה מוצפת לאחר פגיעת הוריקן ארתור/רויטרס

הוריקן "ארתור" פקד אתמול (שישי), יום העצמאות האמריקני, את אזור ניו-אינגלנד בצפון-מזרח ארצות הברית, והסב נזק בכמה מוקדים. בין היתר, רוחות במהירות של 100 קילומטרים לשעה פגעו באי ננטקט, יעד פופולרי לחגיגות 4 ביולי, וכן נגרמו הצפות רבות והפסקות חשמל. ההוריקן, שהוגדר בדרגה 2, הוא הראשון שפגע בחופי ארה"ב מאז הוריקן סנדי ב-2012.

החל מיום שישי בבוקר יותר מ-41 אלף בני אדם בדרום קרולינה נותרו ללא חשמל. דובר שירותי החירום במדינה, ריק מרטינז, אמר שבמחוז רקטרט היו 11 אלף הפסקות חשמל - מספר שיא במדינה.

על פי החזאים, ההוריקן הולך ונחלש, והרוחות הגיעו למהירות של 90 קילומטרים לשעה. ביום שישי הסופה נעה לכיוון צפון-מערב, מה שהגביר את חששם של תושבי המדינה מהצפות, סופות ורוחות חזקות.

עוד בוואלה! חדשות
הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס
אחרי עשרות הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה
רצח הנער משועפאט: מהומות בכניסה לטירה וטייבה

ילדים רצים בחוף נטוש על רקע ענני הסערה של הוריקן ארתור במסצ'וסטס. רויטרס
רגע לפני הסערה. ילדים רצים על חוף במסצ'וסטס/רויטרס

ג'סי וקרול וורי, מהעיר סלבו שבדרום קרוליינה, ראו מחוץ לביתם פנס רחוב בגובה שני מטרים מכוסה כולו במים מלבד חלקו העליון. ג'סי, פנסיונר בן 68, כבאי מוירג'יניה, אמר: "אני מופתע שזה נהיה כל כך גרוע. יש פה כל מיני חלקי הריסות שצפים פה, אני מכיר הרבה אנשים פה שאיבדו את הבתים שלהם".

כשבעה קילומטרים מאותה רצועת חוף מתגורר פרנק פולב בן ה-70, שביתו לא נפגע. "לא היה לנו חשמל לפרקים, אבל ישנתי רוב הלילה", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אדם הולך ברחוב מוצף אחרי הוריקן ארתור בצפון קרולינה. רויטרס
רחובות צפון קרוליינה הוצפו לאחר פגיעת הוריקן ארתור/רויטרס

ביתו של פול וורנוק הוצף במים בגובה מטר. "יש פה בלגן נוראי. מהרס של עצים ועד עיי חורבות. למזלי, בצד הזה של הרחוב, הבתים לא ניזוקו באופן מהותי", ציין.

טרם פגיעת ההוריקן ציפו התושבים להגעתם של 250 אלף תיירים שיגיעו לטייל ברצועת היבשה בסוף השבוע של יום העצמאות, אך לשווא. לאחר שעבר על פני צפון קרולינה ביום שישי בבוקר, ציפו שההוריקן ייחלש וילך צפונה. הוא הגיע לאזור נורפלוק וירג'יניה ונע לכיוון צפון מזרח במהירות נמוכה.

גולש ים לאחר הוריקן ארתור, צפון קרולינה. רויטרס
גולש נהנה מהגלים לאחר ההוריקן, צפון קרוליינה/רויטרס

אזהרות נוספות לסופות והצפות ניתנו גם באזור מסצ'וסטס, צפונה משם באופן משמעותי בקייפ קוד וכך גם בנובה סקוטיה שבקנדה.

כמו כן, בבסיס חיל האוויר האמריקני בגולדבורו, כ-150 קילומטרים מהחוף, שלחו חלק גדול מהמטוסים להתארח בבסיס אחר באוהיו כדי להימנע מנזק למטוסים עקב הרוחות הכבדות.

רכב חוצה מים אחרי הוריקן ארתור בצפון קרולינה. רויטרס
התושבים עוזבים. צפון קרוליינה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully