וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפיגוע? תוגברה אבטחת הטיסות הנכנסות לארה"ב

3.7.2014 / 0:09

השר לביטחון הפנים האמריקני הודיע שבשל מידע שהגיע לידיו תוגברה האבטחה בשדות תעופה בחו"ל שבהם טיסות ישירות למדינה. חשש שאל-קאעדה מפתח פצצות שיוברחו במטוסים

ארצות הברית הודיעה אתמול (רביעי) כי היא תגביר את אמצעי אבטחה בשדות תעופה בחו"ל בהם יש טיסות ישירות למדינה, כך נמסר מהמשרד לביטחון הפנים האמריקני. לא נמסר אילו שדות תעופה או מדינות יושפעו מהגברת האבטחה או מדוע הוחלט לעשות כן. משרד התחבורה הבריטי הודיע לאחר מכן כי גם בריטניה החליטה "לתגבר את האבטחה האווירית".

באוגוסט האחרון: 20 שגרירויות אמריקניות בעולם נסגרו מחשש לפיגוע

מטוס של אמריקן איירליינס. AP
לא נמסרה הסיבה להגברת האבטחה. שוטר בשדה תעופה בארה"ב/AP

"אנו חולקים את המידע העדכני והרלוונטי עם בעלות הברית שלנו ומתייעצים עם תעשיית התעופה", כתב השר לביטחון הפנים ג'ה ג'ונסון בהצהרה מטעם משרדו. לדבריו, ההחלטה התקבלה בשל מידע "חדש ורלוונטי" שהגיע לידיהם: "נעבוד כדי להבטיח את הצעדים ההכרחיים למנוע אי נוחות לנוסעים ככל הניתן".

גורמים אמריקנים סיפרו כי ממשל אובמה דוחף להגברת אמצעי האבטחה בנמלי התעופה באירופה. זאת, בשל חשש כי פעילי אל-קאעדה בסוריה ובתימן שעובדים יחד מפתחים פצצות שייתכן שיוברחו במטוסים.

בחודש אוגוסט האחרון הודיעה ארה"ב על סגירת 20 שגרירויות שלה ברחבי העולם בשל איום מנהיג אל-קאעדה בחצי האי ערב, נאסר אל-ווהישי, לבצע פיגוע "שישנה את פני ההיסטוריה". נציגויות אמריקניות ומערביות רבות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה - בהן גם שגרירות ארצות הברית בישראל - נסגרו באופן זמני בראשית החודש כאמצעי זהירות.

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully