וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וב החלומות: 172 אלף דולר כדי לעבוד אצל אובמה

רשימת המשכורת של הבית הלבן חושפת את בעלי השכר הגבוה ביותר, ומגלה מי מסתפקים ב-0 דולרים לשנה. הנשים בתחתית הרשימה, והגברים בצמרת. וכמה מרוויח כבוד הנשיא?

הנשיא ברק אובמה ואנשי צוותו צופים במשחק המונדיאל בין ארה"ב לבלגיה בבניין אייזנהאואר, מול הבית הלבן – 1 ביולי 2014. GettyImages
אובמה ואנשי הבית הלבן צופים במשחק בין ארה"ב לבלגיה, אמש בבניין אייזנהאואר/GettyImages

הבית הלבן פרסם אתמול (שלישי) את רשימת השכר השנתית של עובדיו. פרסום הרשימה נקבע בחוק ב-1955, כדי ליידע את הקונגרס ואת הציבור על גובה המשכורות שמרוויחים אנשי הצוות של הנשיא. הרשימה מגלה מיהם בעלי השכר הגבוה ביותר והשכר הנמוך ביותר, ומהם התפקידים הנחשקים ביותר בקרבת הנשיא – לפחות, מבחינת המשכורת.

22 מהעובדים משתכרים מדי שנה 172,200 דולרים (כ-590 אלף שקל בשנה, או 49 אלף שקל בחודש). ברשימת שיאני השכר ניתן למצוא את דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, ואת היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס. סכום זהה מקבל גם סגנה של רייס, בן רודס - המשמש גם ככותב הנאומים הראשי של אובמה. גם היועצים הבכירים ואלרי ג'ארט ודן פייפר נהנים ממשכורת נאה זו.

עם זאת, איש משיאני השכר לא זכה להעלאה מאז שאובמה החל רשמית את כהונתו, בראשית 2009. הנשיא עצמו, אגב, מרוויח משכורת של 400 אלף דולרים, לפי חוק שנקבע ב-2011. שכרו של סגן הנשיא ביידן, שהודה לאחרונה כי הוא "מקבל משכורת טובה", עומד על 233 אלף דולרים.

בבית הלבן מועסקים, באופן ישיר, 456 עובדים, המרוויחים בסך הכל 38 מיליון דולרים. יותר גברים מאשר נשים ממלאים תפקידים עם תקן שכר גבוה, ורוב המשכורות הנמוכות משולמות לנשים. כך למשל, ג'ואנה רוסהולם, יועצת התקשורת של הגברת הראשונה מישל אובמה, מרוויחה 70,700 דולרים לשנה - פחות מפי שניים השכר שמקבל ג'וש ארנסט, הדובר של בעלה.

שני אנשי צוות, אליז כוהן ונתניאל לוונתייל, נועלים את הרשימה עם שכר של 0 דולרים. בבית הלבן אמרו שעובדים שזו משכורתם, מקבלים פיצויים מ"מקורות אחרים", כגון קרנות השתלמות.

המשכורות אמנם גבוהות, אך יצוין שיוקר המחייה בוושינגטון הבירה שני רק לזה שבעיר ניו יורק, וגבוה ב-22% משאר הערים בארצות הברית. בעוד שהשכר הממוצע בארה"ב נאמד ב-28 אלף דולרים, השכר הממוצע בוושינגטון הבירה מגיע ל-45 אלף דולרים. לפי מחקר שנערך בשנה שעברה במימון הבית הלבן, משפחה בת ארבע נפשות המתגוררת בוושינגטון הבירה, זקוקה ל-88 אלף דולרים כדי "להתקיים באופן סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully