וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: עריק שנעלם בעיראק צץ אחרי 10 שנים

30.6.2014 / 12:17

רב-טוראי ווסף עלי חסון נעלם באופן מסתורי בשנת 2004. לאחר חודש הופיע בביירות, הוטס לארה"ב, ונמלט משימוע כעבור שנה. לא ידוע היכן שהה במשך התקופה הארוכה שנעדר

רב טוראי ווסף עלי חסון הסגיר את עצמו עשר שנים לאחר שנטש את עמדתו הצבאית בעיראק. AP
רב טוראי ווסף עלי חסון, לפני עשור/AP

נחת אמריקני שהוכרז כעריק ושב לארצות הברית, הודיע שנחטף ואז שוב נעלם למשך עשור, נמצא כעת במעצר על אדמת ארה"ב - כך דיווחו אמש גורמי ביטחון אמריקניים. רב-טוראי ווסף עלי חסון, בן 34, הסגיר את עצמו והוטס ממקום לא ידוע במזרח התיכון לבסיס בווירג'יניה, משם יועבר היום (שני) לבסיס בקרולינה הצפונית עד שיוחלט אם יועמד למשפט צבאי. טרם ידוע היכן שהה חסון בתקופת הזמן הזאת.

תחילת התעלומה בחודש יוני בשנת 2004, אז נעלם חסון, יליד לבנון, מיחידתו שהוצבה במערב עיראק. כעבור שבוע פרסמה רשת "אל-ג'זירה" תמונה שלו כשעיניו מכוסות וכשחרב מונפת מעל ראשו. לאחר חודש הוא הופיע ללא פגע בביירות, וטען כי קיצונים איסלאמיסטים חטפו אותו.

חסון הוחזר לארה"ב וסיפר כי הוא נשבה על ידי מורדים בעיראק בניגוד לרצונו. "אני עדיין נחת נאמן. זאת הייתה תקופה קשה ומאתגרת עבורי", הצהיר בשעתו חסון. הוא היה אמור לעבור שימוע בגין עריקה והפרות משמעת נוספות, אך בשנת 2005 אבדו עקבותיו פעם נוספת בזמן שביקר קרובי משפחה ביוטה.

דובר מטעם הצבא, סרן אריק פלנגנן, טען כי המקרה של חסון לא קשור לסמל בו ברגדאל, ששוחרר לאחרונה משבי טליבאן באפגניסטן לאחר כחמש שנים, שגם מקרה חטיפתו עדיין נותר בגדר תעלומה. חברים ליחידה של ברגדאל טענו כי הוא נטש אותה, ולכן יש לשפוט אותו בגין עריקות.

עוד ידיעות בעולם
מתקפה במזרח אוקראינה: "לסיים את הפסקת האש"
אחרי 1,400 התאבדויות: רשת בטיחות בגשר שער הזהב
"החשוד במתקפת הטרור בבנגזי הגיע לוושינגטון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully