וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 1,400 התאבדויות: רשת בטיחות בגשר שער הזהב

29.6.2014 / 16:21

בתום דיונים ארוכי שנים, הוחלט להקים מחסום למניעת התאבדויות בגשר המפורסם של סן פרנסיסקו, בעלות של 76 מיליון דולר. "זה כבר לא גשר המוות"

מניעת התאבדות בגשר הזהב סן פרנסיסקו. AP
שלט ייעוץ לסובלים ממצוקה נפשית שהותקן על הגשר/AP

כשהודיעו לג'ון ברוקס על הקצבת 76 מיליון דולר להקמת מחסום למניעת התאבדות בגשר שער הזהב בסן פרנסיסקו, דמעות עלו בעיניו מתוך התרגשות. "הרבה אנשים השקיעו מאמצים יוצאי דופן כדי שזה יצליח", אמר ברוקס, שנלחם למען הקמת המחסום מאז שבתו בת ה-17, קייסי, קפצה מהגשר ב-2008.

ביום שישי, הוועד המנהל של החברה שמפעילה את גשר שער הזהב הצביע פה אחד בעד מימון מחסום למניעת התאבדות בצורת רשת ביטחון ממתכת. מי שעמד מאחורי ההצעה ההיסטורית היה חבר הוועד המנהל ג'ון מיולאן, שכיהן בעבר כמנכ"ל החברה. נכדו, שון, קפץ למותו מהגשר בתחילת החודש.

מיד עם אישור ההצעה החלו אנשים שהתאספו בחדר הישיבות, שהתמלא עד אפס מקום, לבכות מהתרגשות ולקרוא קריאות שמחה. אחת מהן הייתה סו סטורי, שבנה ג'ייקוב קפץ מהגשר אל מותו ב-2010. "עשינו את זה!", סטורי אמרה, "זה כבר לא גשר המוות". המקורות למימון המחסום על הגשר יורכבו מ-20 מיליון דולר מתשלומי אגרה, 49 מיליון דולר מהממשל הפדרלי ו-7 מיליון דולר נוספים ממדינת קליפורניה.

עוד בוואלה! חדשות
צרפת: היורה במוזיאון בבריסל חושש מהסגרה לישראל
המלחמה במורדים: עיראק קיבלה מרוסיה מטוסי תקיפה
מפלצת בחצר האחורית - מסע במשולש הגבולות טורקיה-עיראק-סוריה

גשר הזהב בסן פרנסיסקו. ShutterStock
1,400 מתאבדים בשנה. גשר שער הזהב/ShutterStock

"הטרגדיה של היום היא שאיננו יכולים לחזור אחורה בזמן, ואיננו יכולים להציל את האנשים שקפצו מהגשר. אבל הדבר החיובי בנוגע להצבעה היום היא שהצבענו לזכרם", אמרה חברת הוועד המנהל ג'נט ריילי. "נציל את חייהם של אנשים רבים שניסו ללכת בעקבותיהם".

גשר שער הזהב, שממנו נשקף נוף מרשים לאוקיינוס השקט ולמפרץ סן פרנסיסקו, הוא יעד פופולרי לאנשים שרצו לסיים את חייהם. מאז פתיחתו לקהל ב-1937, למעלה מ-1,400 איש צללו ממנו למותם. בשנה שעברה דווח על מספר שיא של 46 התאבדויות. רוב הקופצים סבלו ממוות נורא, עם פציעות פנימיות חמורות, עצמות שבורות וגולגולת סדוקה. חלקם מתו מדימום פנימי, אחרים טבעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מניעת התאבדות בגשר הזהב סן פרנסיסקו. AP
שוטרים מסיירים ליד אחד מכפתורי המצוקה המותקנים על הגשר/AP

הדיונים על הקמת מחסום למניעת התאבדות נמשכו עשורים. ב-2008, הוועד המנהל הכריע להתקין רשת ביטחון מפלדת אל-חלד על פני אפשרויות אחרות שהוצעו למניעת התאבדויות, לרבות הגבהת המעקה הקיים. נקבע כי רשת הביטחון תיפרש לרוחב שישה מטרים מכל אחד מצדדיו של הגשר. בחברה מסרו שהשינויים לא אמורים לפגוע במראה הגשר.

עם זאת מימון הפרויקט נשאר מכשול משמעותי. לפני כשנתיים חלה התקדמות, כשיוזמת חקיקה של הנשיא ברק אובמה התקבלה, והפכה מחסומי ביטחון ורשתות להוצאות ציבוריות שזכאיות למימון פדרלי.

קווין היינס, שניצל בדרך נס מניסיון התאבדות לאחר שקפץ מהגשר בשנת 2000, בהיותו בן 19, פנה לוועד המנהל לפני ההצבעה ודחק בחבריו "לא לתת למשפחה אחת נוספת לסבול מכאב וצער אינסופיים בגלל פוליטיקה". לאחר ההצבעה פה אחד על אישור המימון פרץ היינס בבכי. "אני מרגיש שאבן נגולה מליבי, מלב כולנו. אני מרגיש חופשי", אמר. "אני מרגיש סוג של תקווה שלא הרגשתי זמן רב מאוד. זה עוד לא נגמר. אנחנו נהיה כאן עד שהרשת תוקם ואנשים לא ימותו פה יותר".

המכרז לביצוע העבודות צפוי להתפרסם בתחילת השנה הבאה והשלמת הבנייה צפויה ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully