וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי גינה את החטיפה: "חמאס אחראי למעשה הבזוי"

16.6.2014 / 0:11

שר החוץ האמריקני מסר: "מחשבותינו עם משפחות הנעדרים", והדגיש כי ארצות הברית רואה בחמאס ארגון טרור. ממשלות נורבגיה וספרד גינו את החטיפה, ש"עלולה לפגוע בסיכוי לשלום"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, דוד קורן, שלומי גבאי, דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, גינה אתמול (ראשון) את חטיפתם של שלושת הנערים הישראלים בליל חמישי האחרון וקרא לשחרורם המידי. בהצהרה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית נכתב: "מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות הנערים, אנחנו מקווים כי ישוחררו במהרה ויחזרו הביתה בהקדם".

קרי הוסיף: "אנחנו עדיין מחפשים מידע בנוגע לגורמים האחראים לפעולת הטרור הבזויה הזאת, למרות שסימנים רבים מעידים על מעורבות חמאס. שעה שאנחנו ממשיכים לאסוף מידע, נדגיש את עמדתנו כי חמאס הוא ארגון טרור, הידוע בהתקפותיו על אזרחים חפים מפשע, ואשר השתמש בחטיפה בעבר".

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות
הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש - "חטפו אותי"
גורם מצרי: "התערבנו במשבר, עשוי להיפתר בקרוב"
משחרור שליט: 101 ניסיונות חטיפה - ושניים שהצליחו

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. רויטרס
"חמאס הוא ארגון טרור, הידוע בהתקפותיו על אזרחים חפים מפשע". קרי/רויטרס

"ארצות הברית מגנה בחריפות את החטיפה", נכתב, "אנחנו ממשיכים להציע את תמיכתנו המלאה בישראל ובחיפושיה אחרי הנערים, ומעודדים את שיתוף הפעולה בין ישראל ושירותי הביטחון הפלסטיניים. להבנתנו, שיתוף הפעולה הזה נמשך".

"נורבגיה מגנה את חטיפת שלושת הנערים שהתרחשה בגדה המערבית ב-12 ביוני", מסר שר החוץ הנורבגי, בורגה ברנדה. הוא הוסיף: "אנו מבקשים לשחרר לאלתר ולהשיב בשלום את הנערים לביתם. בנוסף, אנו מגנים כל ירי רקטות מעזה". משרד החוץ של ספרד גינה שלשום גם הוא את חטיפתם של הנערים. "ממשלת ספרד מגנה אלימות מכל סוג שהיא, הן חטיפות והן ירי רקטות, פעולות שעלולות לפגוע בסיכוי לשלום בין הצדדים".

בפגישה שנערכה בין שרת המשפטים ציפי לבני וקרי בלונדון ביום שישי, במסגרת כינוס בינלאומי למאבק בפשעי מלחמה, פנתה אליו השרה בבקשה שיפעל מול הרשות הפלסטינית ומול אבו מאזן על מנת להביא לשחרורם של הנערים החטופים ועל מנת להחזיר אותם הביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר קרי בנושא ביום שישי. נתניהו אמר לשר החוץ האמריקני כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נושא באחריות לשלומם של הנעדרים. "זאת התוצאה של הכנסת ארגון טרור רצחני לממשלה", אמר לקרי.

מחקירת האירוע עולה כי גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל, בני 16, עזבו את הישיבה בהתנחלות כפר עציון בה הם לומדים בשעה 22:00 ויידעו את הוריהם שהם עושים את דרכם הביתה לטלמון ולנוף איילון. עדי ראיה תיארו כי זמן קצר לאחר מכן ראו את השניים עומדים בצומת אלון שבות ומנסים לעצור טרמפ לכיוון בית שמש.

בסביבות 21:40 שוחח איל יפרח, בן 19, עם אחד מחבריו ואמר לו שהוא מחכה לטרמפ בדרכו לביתו שבאלעד. בשלב זה, נעלמו עקבותיהם של השלושה. האינדיקציה הראשונה לחטיפה התקבלה בשעה 22:25, עם קבלת שיחה במוקד 100 של המשטרה מאחד הנערים.

נפתלי, אייל וגיל-עד נעדרים: "הנחת העבודה - הם בחיים. עומר מירון
החטופים - פרנקל/עומר מירון

השיחה נותקה בפתאומיות, וכפי שנחשף בוואלה! חדשות, המשטרה התעלמה ממנה. היא סווגה כמטרד והוכנסה לארכיון המשטרתי מבלי שהועבר עליה דיווח עדכני לצה"ל ולשב"כ. רק ב-4:00 לפנות בוקר, שעות לאחר תחילת האירוע, גילו בצה"ל על החטיפה.

מאמצי החיפוש אחר הנעדרים או סימנים שיובילו למיקום נמשכים בשעה זו ברחבי הגדה המערבית. כוח צה"ל עצר מתחילת המבצע 113 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסמה הודעה לפיה מעצרם של "מנהיגים וסמלים של העם הפלסטיני", בהם חברי פרלמנט ושרים לשעבר, לא יוסיפו לביטחונה "המדומה" של ישראל. בהתייחסות לחטיפת שלושת הנערים, הכריזו כי "זכותו של העם הפלסטיני הנתון תחת הכיבוש להגן על עצמו בכל האמצעים".

(עדכון ראשון: 19:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully