וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל על שחרור ברגדאל: "לא מושלם, אך צעד נכון"

12.6.2014 / 10:25

שר ההגנה האמריקני הגן בשימוע בקונגרס על ההחלטה לשחרר את החייל משבי טליבאן, והבהיר כי העסקה לא כללה מו"מ עם טרוריסטים. "הוא היה לוחם שהוחזק בידי האויב - לא בן ערובה"

עריכה: קשת סידי

(צפו: רגעי השחרור של סמל בו ברגדאל משבי טליבאן)

שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, טען אתמול (רביעי) בשימוע בקונגרס כי החלטת ממשלת ארצות הברית לשחרר את החייל בו ברגדאל משבי טאליבן תמורת חמישה בכירי הארגון "לא הייתה מושלמת" והביאה להפרת האמון בין הממשלה והקונגרס, אך הבהיר כי היא לא כללה משא ומתן עם טרוריסטים.

הייגל אמר לוועדת הכוחות המזוינים כי החלטתו של הנשיא ברק אובמה הייתה נכונה. לדבריו, ההתחייבות של ארה"ב לא להשאיר חיילים מאחור "שזורה במארג של מדינתנו". הוא הוסיף כי הצבא יחקור את נסיבות חטיפתו של החייל, וכי ההאשמות על ידי כמה מהחיילים שלחמו לצד ברגדאל על כך שערק מיחידתו בטרם נשבה על ידי טאליבן הן "מעליבות ומאכזבות".

שחרור החייל בו ברגדאל - הכותרות האחרונות
ארה"ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם
ברגדאל מספר: "הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט"
אובמה: "הייתי מאשר שוב עסקת שבויים עם טליבאן"

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל בשימוע בוועדת הכוחות המזוינים של הקונגרס. רויטרס
הטענות על עריקה "מעליבות ומאכזבות". הייגל בשימוע בקונגרס, אתמול/רויטרס

המחוקקים הביעו ביקורת כלפי הממשל על כך שבכירי טליבאן שוחררו מכלא גואנטנמו במסגרת עסקת חילופי השבויים ללא הודעה מראש לקונגרס, כפי שנדרש בחוק. "ברגדאל היה לוחם שהוחזק בידי כוחות אויב, ולא בן ערובה", טען הייגל.

כמה מחוקקים מהמפלגה הרפובליקנית הגיבו בספקנות להסבריו של הייגל וטענו כי הממשל הביע חוסר אמון בקונגרס. בתגובה לשאלתו של ג'ף מילר, שתהה אם ברגדאל אכן מוחזק בבית החולים הצבאי בלנדסטוהל, גרמניה, בגלל מצבו הבריאותי, ענה הייגל: "אני מקווה שאתה לא רומז דבר אחר. הוא עובר טיפול רפואי ופסיכולוגי לאחר חמש שנים בשבי".

הייגל הדגיש כי תחושת דחיפות בנוגע לשחרורו של ברגדאל הביאה לביצוע העסקה, בצל חששות בנוגע להידרדרות במצבו הרפואי והזהרות מהמתווכים הקטארים כי "הזמן לא לצדנו". לטענתו, "חששנו כי כל עיכוב או הדלפה תפגע בעסקה ותסכן את סמל ברגדאל. הקטארים אמרו כי הדלפה תשים סוף למו"מ לשחרור ברגדאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully