וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור: "סנודן עשה שירות חשוב לארצות הברית"

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר טען כי עובד הסוכנות לביטחון לאומי בעבר אכן הפר את החוק בהדלפת מסמכים מסווגים, "אך מה שהוא חשף חמור הרבה יותר מהפשע שהוא עצמו ביצע"

אל גור. BERNADETTE TUAZON, AP
"היינו צריכים לדעת עד לאן זה הגיע". גור/AP, BERNADETTE TUAZON

הדעות בארצות הברית וברחבי העולם לגבי מעשיו של אדוארד סנודן, עובד לשעבר של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) שהדליף מסמכים סודיים, עדיין חלוקות. אולם, אתמול (שלישי) הוא זכה למילות תמיכה דווקא מסגן נשיא ארצות הברית לשעבר אל גור, שהגדיר את ההדלפה לה אחראי סנודן "שירות חשוב".

בריאיון לעיתון הבריטי "גרדיאן", שפרסם חלק נרחב מהחשיפות של סנודן, הבהיר גור כי הוא לא מתייג את סנודן כ"בוגד". לדבריו, "הוא הפר בבירור את החוק, ואי אפשר לומר שזה בסדר, אך מה שהוא חשף תוך עבירה על חוקים חשובים, הוציא לאור הפרה של חוקת ארצות הברית, בדרכים חמורות הרבה יותר מהפשע שהוא עצמו ביצע".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
מתקדמים לעבר בגדד: לוחמי ג'יהאד השתלטו על תיכרית
שהתה שנתיים במצור: "המורדים לקחו הכל, אכלנו דשא"
מפלה מביכה לאחד הרפובליקנים החזקים בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנודן בראיון לטלוויזיה הגרמנית, לפני כחצי שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשיפותיו של סנודן עוררו דיון נרחב ברחבי העולם בנוגע לאיזון שבין ביון לפרטיות, והובילו לרפורמות בחקיקה בארה"ב, כמו גם סחף נגד ביון ממשלתי בקרב חברות תקשורת ואינטרנט. עם זאת, לפי סקר של רשת NBC האמריקנית, רק 24% מהציבור תמך במעשיו, בעוד 34% מהאוכלוסייה התנגדה להם, ו-40% בחרו שלא להביע דעה בנושא.

כמה חברי קונגרס הביעו בעבר שביעות רצון מחשיפת המידע, אולם לא תמכו מפורשות בסנודן, אשר עודנו מבוקש בארצות הברית, וזכה למקלט מדיני ברוסיה. "תוך הפרת החוק, הוא סיפק לנו שירות חשוב", הסביר גור, "היינו צריכים לדעת עד לאן זה הגיע".

"מסמכי סנודן" חשפו מבצעי ריגול רחבי היקף, כמו גם את שיתוף הפעולה הצמוד בין סוכנויות ממשלתיות וחברות תקשורת ואינטרנט גדולות. גור קרא לחברות אלה לפעול בשיתוף עם הציבור ולהציג "מגנה כרטה דיגיטלית", אשר תבטיח הגנת זכויות. "הם חייבים לתקן את ההפרות הבוטות של פרטיות אישית, אשר קיימות במגזר העסקי", טען גור.

עורך דינו של סנודן בארצות הברית, בן וויזנר, הגיב לדברים ואמר: "אל גור כמובן צודק בדבריו. למרבה הצער, החוקים שבגינם סנודן מואשם לא מתייחסים כלל וערך המידע שהוסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully