וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הגביע העולמי: מהומה ברחובות ברזיל

הפגנות, שביתות וגז מדמיע השתלטו על רחובות סאו פאולו וייתכן שימשיכו אל תוך ימי הטורניר. מאות אלפי האוהדים שהגיעו מרחבי העולם מודאגים: "אם זה ימשיך, יהיה כאוס"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ימים ספורים בלבד לפני שריקת הפתיחה של מונדיאל 2014, כשמאות אלפי אוהדי כדורגל מרחבי העולם, ובהם אלפים מישראל, מציפים את רחובותיה של ברזיל – הפכה אתמול (שני) סאו פאולו למוקד של מחאות, שריפות ופיזור בגז מדמיע. עובדי הרכבת התחתית בעיר הגדולה בברזיל גרמו לאי-סדר כשהחליטו להשבית יותר ממחצית התחנות, בזמן שהגיעו למדינה קבוצות הכדורגל מספרד, מארגנטינה ומארצות הברית לקראת פתיחת הטורניר. אמש הודיעו עובדי הרכבת התחתית כי הם משהים את השביתה עד ליום חמישי, אז ייפתח הטורניר, שמשחקו הראשון יתקיים בסאו פאולו. באותו היום יחליטו העובדים אם להמשיך בשביתה.

מונדיאל 2014 - כותרות אחרונות
באושר ובעוני: הפערים העצומים שמתגלים בסלבדור לפני ספרד - הולנד
מדינה בהמתנה: פקקי ענק בסאו פאולו פוגעים בהכנות למונדיאל
טירוף המונדיאל: ישראל במקום השני בעולם בקניית כרטיסים

"אני אוהד את ניימאר ואני אעודד אותו בגביע העולמי", אמר נשיא איגוד העובדים אלטינו מלו דוס פרזרס. "איש כאן אינו מעוניין להרוס את הטורניר, אבל אנחנו רואים שיש כסף לטורניר אבל לא לעובדים".

פקקי תנועה בעיר סאו פאולו בברזיל. צילום וקריינות: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד, GettyImages
הרכבת תושבת ביום הפתיחה? פקקי תנועה בסאו פאולו/GettyImages, צילום וקריינות: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד

אוהדים שהגיעו לעיר נתקלו בפקקי תנועה ובעיכובים, בעת שכוחות משטרה פיזרו בגז מדמיע את העובדים השובתים. רבים המתינו יותר משעתיים בתור למוניות בשדה התעופה שבעיר ונסעו יותר משלוש שעות בפקקים למלונות שלהם. "אם זה ימשיך, יהיה פה כאוס", אמר מיגל חימנס, אוהד שהגיע ממקסיקו.

דאגה התעוררה גם בריו דה ז'נרו בעקבות תסיסה בשכונות העוני בעיר. בעוד ההתרגשות לקראת הטורניר כבר ניכרת ברחובות – שהתמלאו בדגלים ושלטים – ברזילאים רבים מוסיפים למחות על עלויות האירוח ועל סדר העדיפויות המשובש, לטעמם, של ממשלתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ברזיל מתכוננת לגביע העולמי. GettyImages
הרחובות התמלאו בשלטים ובדגלים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully