וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: התגלו עצמות דינוזאור בגובה 7 קומות

חוקרי מאובנים חשפו באזור פטגוניה 150 עצמות השייכות ל-7 דינוזאורים ענקיים, שכל אחד מהם שקל 77 טון והתנשא לגובה 20 מטר. "בעל החיים הגדול ביותר שהתהלך בכדור הארץ"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי מאובנים גילו בארגנטינה עצמות ענקיות, שלדעתם שייכות לדינוזאור הגדול ביותר שהתהלך על כדור הארץ – סוג חדש של טיטנוזאור ממין זאורופודה. רשת BBC דיווחה אמש(שבת) כי העצמות המאובנות התגלו במקרה על ידי בעל חווה במדבר סמוך ללה-פלאצ'ה, 250 קילומטרים מערבית לטרלאו שבאזור פטגוניה. בהתבסס על עצמות הענק, החוקרים מעריכים שהמין החדש שהתגלה התנשא לגובה 20 מטרים, אורכו היה פי שניים מכך והוא שקל לא פחות מ-77 טונות – כמו 14 פילים אפריקניים.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו ללבני: "ייצגת רק את עצמך מול אבו מאזן"
רקטת העתיד של צה"ל: "כוח אש לטווח דמיוני"
עשרות אלפים בהילולה המסורתית במירון

חוקרים גילו עצמות ענק של דינוזאור. מתוך אתר BBC, צילום מסך
אחת העצמות שהתגלו/צילום מסך, מתוך אתר BBC

צוות פלאונטולוגים, אליו התלווה צוות צילום של BBC, חשף עד כה 150 עצמות ששייכות לשבעה דינוזאורים. על פי ההערכות של אנשי צוות המוזיאון לפלאונטולוגיה על שם אגידו פרג'יליו, בראשות החוקרים חוזה קרבלידו ודייגו פול, הדינוזאור שניזון מצמחים חי לפני 95 מיליון עד 100 מיליון שנים, בעידן הקרטיקון, בהתבסס על הסלעים שבהם נמצאו העצמות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חוקרים גילו עצמות ענק של דינוזאור. מתוך אתר BBC, צילום מסך
בעל חווה מקומי גילה את העצמות במקרה. אתר החפירות בארגנטינה/צילום מסך, מתוך אתר BBC

"על פי מימדי העצמות, הדינוזאור החדש הוא בעל החיים הגדול ביותר שהתהלך על פני כדור הארץ", הסביר אחד החוקרים. לדבריו, "גובהו כשל בניין בן שבע קומות". עד כה החוקרים לא מצאו שם לדינוזאור החדש, אך לדבריהם, "ככל הנראה הוא ייקרא על שם האזור ואף על שם בעל החווה שסיפר לנו על התגלית". הדינוזאור הקודם שנחשב כגדול ביותר עד כה, התגלה גם כן בפטגוניה שבארגנטינה והוא השתייך למין הזאורופודה מסוג ארגנטינוזאורוס. הוא שקל כשבעה טונות פחות מאשר המין החדש שהתגלה.

חוקרים גילו עצמות ענק של דינוזאור. מתוך אתר BBC, צילום מסך
הטיטנוזאור שהתגלה בארגנטינה/צילום מסך, מתוך אתר BBC

ד"ר פול בארט מהמוזיאון להיסטוריית הטבע בלונדון, צינן מעט את ההתלהבות של החוקרים ואמר כי כיום ידועים כמה סוגים של דינוזאורים שמגיעים למימדי הדינוזאור החדש שהתגלה. "מבלי לדעת יותר מדי על הממצאים החדשים, קשה להגיד זאת בביטחון מלא", הסביר החוקר הבריטי. "אחת הבעיות בהערכת המשקלים של הארגנטינוזאורוס ושל התגלית החדשה היא שזה נעשה תוך התבססות על ממצאים חלקיים. הרי עד כה לא התגלו שלדים שלמים ובשל כך קביעת המימדים של אותם בעלי חיים נשענת על השערה בלבד".

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully