וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן צעיר וזמרת פרובקטיבית: 100 המשפיעים בעולם

מגזין "טיים" היוקרתי פרסם את רשימת 100 האישים המשפיעים של השנה - ולראשונה זה ארבע שנים ללא נציג ישראלי. פוטין, אובמה, אדוארד סנודן וכריסטיאנו רונאלדו ברשימה

רשימת 100 האישים המשפיעים של מגזין טיים האמריקני. מתוך אתר טיים, אתר רשמי
100 המשפיעים של טיים - ללא ישראלי השנה/אתר רשמי, מתוך אתר טיים

מגזין "טיים" האמריקני פרסם אמש (חמישי) את רשימת 100 האישים המשפיעים ביותר לשנת 2014, ולראשונה מאז שנת 2010, אין נציג ישראלי בדירוג היוקרתי, פרט לפרופסור ענת אדמתי, שעזבה את ישראל ב-1981 ואשר נכללה ברשימה. על 100 המשפיעים של טיים נמנים הנשיא האמריקני ברק אובמה, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, נשיא איראן חסן רוחאני, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הזמרת ביונסה, המעצב סטיב מקווין, השחקנים מתיו מקונוהיי ורובין רייט וגם הזמרת מיילי סיירוס. המדליף האמריקני אדוארד סנודן ומללה יופסזאי, הנערה מפקיסטן שהתנגדה לארגון טליבאן ונורתה כשחזרה מבית ספרה – גם כן ברשימה.

עוד בוואלה! חדשות:
השיתוף הביטחוני יימשך: "לא רוצים לשבור את הכלים"
טקסס: מורה כפתה מין אוראלי על תלמיד במשרדה
שוב: בן 3 טבע בצימר במושב חד נס בגולן ומת

נשיא ארה"ב ברק אובמה בתדרוך לכתבים בבית הלבן, 17 באפריל 2014. רויטרס
"שנה קשה". נשיא ארצות הברית ברק אובמה/רויטרס

"שנה קשה עברה על הנשיא", כתב על אובמה העיתונאי ג'ו קליין, בעל טור פוליטי ב"טיים". "המדיניות שלו מוצקה, בייחוד מדיניות החוץ, אך הוצאתה לפועל הייתה רשלנית עד הרסנית. החלטתו שלא להתערב במלחמה נוספת במזרח התיכון, בסוריה, הייתה שקולה, אך מילים ריקות מתוכן על 'קו אדום' ו-'אסד חייב ללכת', גרמו לוולדימיר (פוטין) ולאחרים להטיל ספק בקשיחות של אובמה", הסביר קליין בנימוק שלו לבחירת הנשיא האמריקני לרשימת המשפיעים.

אמנם מדליין אולברייט, לשעבר שרת החוץ של ארצות הברית, לא נבחרה השנה לרשימת 100 המשפיעים של טיים, אך נדמה כי בחירתה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כאחד מ-100 האישים המשפיעים של 2014, היא בחירה טבעית. "באמצעות פעולותיו הבלתי חוקיות באוקראינה, פוטין הזכיר לנו כי מנהיגי מעצמות הם מסוכנים מאוד כאשר הם קובעים בעצמם את העובדות בשטח. השקפת העולם של פוטין צבועה בגוונים רעילים".

קים ג'ונג-און, שליט קוריאה הצפונית, נכלל אף הוא ברשימת המדינאים משפיעים של המגזין האמריקני. "הוא הכריח את אזרחיו להשתתף בתרגילים צבאיים, מצעדים ותמרונים. בנוסף, הוא בחן את תגובת האזור והעולם כולו באמצעות שיגור טילים וניסוי גרעיני", כתב על הרודן הצעיר הסופר אדם ג’ונסון, שזכה בפרס פוליצר היוקרתי על ספרו “בנו של אדון היתומים” אשר עלילתו מתרחשת בקוריאה הצפונית. ג'ונסון הסביר כי האיום הגדול ביותר כלפי משטרו של קים הוא הייאוש של אזרחי קוריאה הצפונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נרנדרה מודי, מועמד לראשות ממשלת הודו, בכנס בחירות בעיר לודהיאנה. פנג'אב, הודו, 23 בפברואר 2014. רויטרס
גם ברשימה. נרנדרה מודי, שצפוי לזכות בבחירות בהודו/רויטרס

נרנדרה מודי, מנהיג מפלגת העם ההודית (BJP) שלפי כל ההערכות צפוי להיבחר בחודש הבא לראש הממשלה של תת-היבשת, נכלל גם כן ברשימת המשפיעים. מודי נחשב לפוליטיקאי שנוי במחלוקת בשל עמדותיו הלאומניות, ולמרות זאת צפוי לקטוף את התפקיד ממפלגת הקונגרס השמאלית, שהחזיקה בשלטון בעשור האחרון.

בין פעילי הזכויות והאקטיביסטים הנכללים ברשימת המשפיעים של טיים ניתן למצוא את המדליף האמריקני אדוארד סנודן, שקיבל מקלט מדיני מרוסיה לאחר שחשף את שיטות המעקב והריגול השנויות במחלוקת של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA). דניאל דומשייט-ברג, לשעבר דובר ארגון ויקיליקס, נימק את ההחלטה לבחור בסנודן: "הוא אמור היה להיות גאון מחשבים, אך במקום זאת הוא בחר לעשות את הדבר הנכון, על פני מה שיהפוך אותו עשיר". דומשייט-ברג, שעזב את הארגון שהדליף אלפי מסמכים סודיים של הממשל האמריקני בשל חילוקי דעות עם מייסד הארגון ג'וליאן אסאנג', כתב: "באמצעות הפגנת אחריות רבה, הוא חשף מערכת מעקב עולמית בעלת ממדים בלתי נתפסים".

אילוסטרציה. צילום מסך, getty image, עיבוד תמונה
מיילי סיירוס, פארל וויליאמס וביונסה ברשימת המשפיעים של טיים/עיבוד תמונה, צילום מסך, getty image

מללה יוספזאי, הנערה בת ה-17 מפקיסטן שנורתה בראשה על ידי אנשי טליבאן כיוון שנלחמה על זכותן של ילדות בארצה לקבל חינוך, מככבת גם היא ברשימה. חברת הקונגרס האמריקני גבריאל גיפורדס, שנורתה בראשה ב-2012 במפגש עם בוחרים בטוסון שבאריזונה, כתבה על הנערה מפקיסטן: "מללה היא עדות לכך שלא ניתן לאיים על נשים, בכל מקום בעולם, ולעבור על כך בשתיקה. אנו נשמיע את קולנו".

כוכבת הפופ הפרובוקטיבית מיילי סיירוס, רק בת 21, אבל כבר זכתה בכבוד להופיע ברשימה היוקרתית. "אם לא הייתי יודעת כמה חכמה ומוכשרת מיילי, הייתי דואגת לה", כתבה הזמרת דולי פרטון על סיירוס, ששמה נקשר בשערוריות רבות בשנה החולפת. "ראיתי אותה גדלה, אז אני לא דואגת. היא יודעת מה היא עושה", כתבה פרטון, שנחשבת לסנדקית של הזמרת הצעירה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
"רוח תחרותית". רונאלדו/AP

שחקן הכדורגל האגדי פלה ציין כי חלוץ קבוצת הכדורגל ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו שנבחר אף הוא, "הוא אחד הספורטאים המשפיעים ביותר כיום. אני מעריך מאוד את הרוח התחרותית שלו על המגרש, וזו לא הפתעה שהוא נחשב לכדורגלן הטוב ביותר בעולם". פלה ציין כי רונאלדו הפורטוגלי מזכיר לו את שחקן הכדורגל אוסביו.

ענת אדמתי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית שעזבה את ישראל לפני יותר מ-33 שנים, יכולה להיחשב כנציגה הישראלית ברשימה השנה. היא נבחרה בזכות הספר "בגדי הבנקאים החדשים: מה לא בסדר בבנקאות ומה צריך לעשות בנדון‏", שכתבה. ברב המכר היא תוקפת את התנהלות מערכת הבנקאות העולמית.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully