וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנזס: הרג שלושה במרכזים יהודיים וצעק "הייל היטלר"

משטרת קנזס סיטי הודיעה כי שני גברים ואישה נהרגו מירי שנפתח לעבר שני מרכזים סמוכים של הקהילה היהודית בעיר אוברלנד פארק. חשוד אחד נעצר. אובמה: "מתפללים למען המשפחות"

צילום: רויטרס
זירת ירי ביישוב אוברלנד פארק בקנזס, בה נורו ככל הנראה כמה בני אדם במרכז יהודי. טוויטר, אתר רשמי
זירת הירי באוברלנד פארק, אמש/אתר רשמי, טוויטר

שלושה בני אדם נהרגו אמש (ראשון) בשתי תקריות ירי שאירעו בשני מרכזים של הקהילה היהודית בקנזס שבארצות הברית - כך הודיעה המשטרה המקומית. ג'ון דאגלס, מפקד משטרת אוברלנד פארק שבקנזס סיטי, הודיע כי בתקריות הירי נהרגו שני גברים ואשה. במסיבת עיתונאים שכינס אמר דאגלס כי שני הגברים נורו למוות במרכז הקהילה היהודית ואילו האישה נורתה ב"כפר שלום", מרכז דיור מוגן למבוגרים. לדברי קצין המשטרה, החשוד בירי שנעצר זמן קצר לאחר מכן השתמש ברובה ציד. דוברת כנסייה בעיר ליווד הסמוכה אמרה לעיתון "קנזס-סיטי סטאר" כי בין ההרוגים נער בן 14 וסבו, אשר חברים בכנסייה.

עוד בוואלה! חדשות:
קייב באולטימטום לפרו-רוסים: עזבו המבנים או שאו בתוצאות
הותר לפרסום: "אנשי קבע סחרו בטילים של צה"ל"
באישור בג"ץ: 3 משפחות נכנסו ל"בית המריבה" בחברון

המשטרה המקומית מסרה כי היא עצרה חשוד בביצוע הירי. על פי עיתונאי של רשת KCTV, שהיה עד ראייה למעצר, החשוד צעק "היטלר" בעת שהובל אזוק לניידת. רשת abc דיווחה כי החשוד בירי הוא פרייזר גלן קרוס, תושב אורורה שבמיזורי בן 73. בלשי FBI נמצאים במקום האירוע ומסייעים לשוטרי התחנה המקומית. אירוע הירי הראשון התרחש בשעה 13:00 (שעון מקומי) במרכז קהילתי בעיר אוברלנד פארק, בעת שמאות תלמידי תיכון היו במקום לרגל אודישנים לתחרות שירה. האירוע השני אירע במרכז דיור מוגן למבוגרים בשם "כפר שלום", הממוקם במרחק של כ-2.5 קילומטרים מהמרכז הקהילתי.

החשוד בירי במרכז הקהילתי בקנזס-סיטי, ארצות הברית. רשת KSHB, אתר רשמי
החשוד בירי לאחר מעצרו/אתר רשמי, רשת KSHB

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הביע צער הלילה על מותם של שלושת הקורבנות. "מישל ואני מתפללים למען המשפחות והקרובים שאיבדו את יקיריהם ולמען כל מי שנפגע מהטרגדיה הזו", אמר אובמה במסר לאומה. "ביקשתי מאנשי הצוות שלי לשמור על קשר עם הרשויות המקומיות, ולספק את כל האמצעים הדרושים לחקירת המקרה". אובמה הוסיף כי הדיווחים המגיעים משם שוברי לב: "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הקורבנות".

"בני ואני צעדנו לכיוון הכניסה המערבית למרכז הקהילתי, כשלפתע שמענו יריות די חזקות", סיפר מייק רטקליף, שהיה עד ראייה לתקרית במרכז הקהילתי. "הסתובבתי לאחור, והצלחתי לראות אדם שעומד מחוץ לכלי רכב עם תת-מקלע ולידו מישהו שוכב על הקרקע".

זירות שתי התקריות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדכון ראשון: 22:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully