וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן נגד ארה"ב: "אין מחליף לשגריר המיועד באו"ם"

בכיר במשרד החוץ של הרפובליקה האיסלאמית הבהיר שארצו תתקוף דרך המנגנונים המשפטיים באו"ם את החלטת ממשל אובמה שלא להעניק ויזה לשגרירה המיועד באו"ם - ובכך לסכל את מינויו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

איראן גינתה היום (שבת) את החלטתה של ארצות הברית שלא להעניק לשגריר האיראני המיועד לאו"ם, חמיד אבותלבי, אשרת כניסה לשטחה. "אין לנו מחליף לאדון אבותלבי ואנחנו נתקוף את עניין הוויזה דרך מנגנונים משפטיים באו"ם", צוטט עבאס ארגצ'י, בכיר במשרד החוץ של איראן ובצוות המשא ומתן הגרעיני של הרפובליקה האיסלאמית, בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן אירנ"א.

שגריר איראן המיועד לאו"ם, חמיד אבותלבי. רויטרס
"אין לו מחליף". אבותלבי/רויטרס

אמש הודיע הבית הלבן כי אבותלבי לא יקבל ויזה לארצות הברית. "הבהרנו בעבר לאיראנים את עמדתנו בעניין, כולל את העמדה שבחירתו של אבותלבי אינה אפשרית", הסביר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. הוא הוסיף כי עמדת הבית הלבן נשארה כפי שהייתה: "למר אבותלבי לא תונפק ויזה". ב"וושינגטון פוסט" דיווחו כי ממשל אובמה ציפה שאיראן תבטל את המינוי בעצמה ותמנע מבוכה דיפלומטית, אולם היא כאמור לא עשתה זאת.

הצעד האמריקני למעשה ימנע מאבותלבי גישה לבניין האו"ם שבניו יורק ויסכל את מינויו. זאת, על הנשיא אובמה הופעלו לחצים מכיוון בית הנבחרים בחודשים האחרונים לאסור את כניסתו של אבותלבי, שנחשד כי בהיותו סטודנט ב-1979 השתתף באירוע בו נחטפו והוחזקו בשבי 52 דיפלומטים ואזרחים אמריקנים בהשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהראן. האירוע המדובר, שבוצע על ידי קבוצה איסלאמית על רקע המהפכה באיראן, גרם בזמנו לניתוק של למעלה מ-20 שנים ביחסים בין המדינות.

עוד חדשות מהעולם:
המתיחות באוקראינה: חמושים השתלטו על תחנת משטרה
קוריאה הצפונית על איחוד עם הדרום: "פסיכופתים"
איטליה: מאסר לגבר שצרח בזמן הסקס והרעיש לשכניו

ההחלטה התקבלה לאחר שביום שני העביר הסנאט חוק לפיו תיאסר הכניסה למדינה לכל נציג באו"ם שהיה מעורב בפעילות טרור או סיוע לטרור נגד ארצות הברית. שלשום אישר בית הנבחרים את החוק, אולם הנשיא אובמה טרם חתם עליו. באו"ם נמנעו עד כה מלהתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully