וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירי רד הוט צ'ילי פפרז שימשו לעינוי בגואנטנמו

לפי דוח הסנאט, חוקרים בסוכנות הביון האמריקנית השמיעו לעציר את שירי הלהקה במשך שעות שוב ושוב, בעודו כבול בשלשלאות. "בשלב מסוים הוא היה מוכן להודות בכל דבר"

רד הוט צ'ילי פפרס בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
עינוי? סולן הרד הוט צ'ילי פפרז, אנתוני קידיס , בהופעה בפארק הירקון, 2012/נמרוד סונדרס

השימוש במוסיקה כאמצעי עינוי בגואנטמו אינו חדש, אך הפעם נראה שנחצה גבול מסוים: רשת אל-ג'זירה דיווחה אמש (רביעי) כי לפחות במקרה אחד, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) השתמשה בשיריה של להקת הפאנק-רוק "רד הוט צ'ילי פפרז" כדי לענות עציר ביטחוני שהוחזק במתקן הידוע לשמצה אשר הוקם ב-2002 בעקבות פיגועי 11 בספטמבר.

הדיווח מתבסס על דוח ביקורת של ועדת המודיעין של הסנאט, שיפורסם בקרוב. לפי הדוח, העציר נכבל בידיו בשלשלאות ונתלה באמצעותן מתקרת תאו. לאחר מכן, נאלץ להאזין שוב ושוב לשירים של הלהקה בעוצמה גבוהה, במטרה לשבור את רוחו.

העציר, אבו זוביידה, שנכלא במתקן סודי סמוך למתקן המעצר בגואנטנמו שבקובה, העיד על שיטות עינוי נוספות אותן עבר במהלך כליאתו ב -2002, ביניהן הכנסתו לכלוב של בעלי חיים במשך שבועיים ומניעת שינה למעלה מ-11 ימים על ידי שפיכת מים קרים על גופו העירום. זוביידה, מסתמן, לא זיהה את השירים שהושמעו לו, אולם חוקר לשעבר אמר ל"אל גז'ירה" כי מדובר בלהקה הפופולרית. עורך דינו של זוביידה אמר כי מרשו היה באותה תקופה במצב "פסיכוטי" והיה מוכן להודות בכל דבר.

בדוח מפורטות גם שיטות עינוי נוספות שננקטו על ידי ה-CIA, שהחזיק בכמאה עצירים בבתי כלא באפגניסטן ומרוקו. אחד החוקרים, שדיבר עם אל-ג'זירה, השווה את התנאים במתקני המעצר של גואנטנמו ואת היחס לעצירים, לניסוי הכלא של זימברדו סטנפורד ב-1971, שנערך על ידי פיליפ זימברדו, ובו ה"אסירים" סבלו משורה של הפרעות נפשיות כתוצאה מהתאכזרות הסוהרים.

עוד בנושא בוואלה! חדשות:
"שירי 'רחוב סומסום' שימשו לעינויים בגואנטנמו"
דורשים תמלוגים מהפנטגון: "שירינו שימשו לעינויים"
”ארה”ב גייסה עצירים מגואנטנמו לחסל טרוריסטים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully