וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט; טבע 2.5%, פייסבוק 7.2%

משה גולן

9.4.2014 / 23:17

בכירי הפדרל ריזרב מסכימים כי שיעור אבטלה של 6.5% כיעד להעלאת הריבית אינו רלוונטי. אלקואה פתחה אתמול את עונת הדוחות בהפסד של 16 סנט למניה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ולאחר שגם אתמול ננעל המסחר בעליות. מרבית תשומת הלב היום הופניתה לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפד.

בכירי הפדרל ריזרב מסכימים כי שיעור אבטלה של 6.5% כיעד להעלאת ריבית ראשונה הוא כבר לא רלוונטי, כך עולה מפרוטוקולי ישיבת הפדרל ריזרב בחודש מארס. בשיחת הוועידה שערכו חברי הפד, הם הביעו דאגה מפני השפעה שתהיה לשינוי התחזית על השוק - מה שאכן קרה. בישיבת הפד האחרונה, נזכיר, הוכרז על צמצום נוסף של היקף רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר, אולם מה שאמרה לאחר מכן יו"ר הפד, ג'נט ילן, טלטל את השווקים. ילן הזכירה לראשונה מסגרת זמן להעלאת הריבית, ואמרה כי ייתכן שתוך 6 חודשים תתרחש ההעלאה הראשונה. בישיבה, כך על פי הפרוטוקול שפורסם הערב, הבכירים ציינו כי בעתיד יש להתחשב במשתנים נוספים, מלבד שיעור האבטלה, כאשר מיישמים צעדים מקלים.

דייב רודה מוולס פרגו אומר כי "בסופו של דבר הם אישרו שהכל תלוי בנתונים. כל עוד הקצב של ההתאוששות ימשך כפי שהוא ברמות הנוכחיות, אפשר לצפות להמשך צמצום הרכישות ולכך שהריבית תשאר ברמה הנוכחית בעתיד הנראה לעין. כך שחלק מחוסר הוודאות הוסר".

מדד ה-S&P 500 יעלה ב-5% בחודש הקרוב ויגיע לרמה של 1,950 נק', למרות החששות מעונת הדוחות. כך מעריך אנליסט נומורה בוב ג'נג'ואה, בראיון שהעניק היום ל-CNBC. עם זאת, לדבריו, עדיין מרחפת מעל השוק עננת אי הודאות בנוגע לצניחה אפשרית במדדים בחודשים הקרובים. צמיחה גלובלית והתאוששות אפשרית, כך הוא טוען, רק אם הצרכנים האמריקנים יחזרו לרמות הצריכה ולקיחת הלוואות כפי שהיה לפני התקופה האחרונה.

בזירה הגיאופוליטית נרשמת עלייה במפלס המתיחות בין רוסיה למדינות המערב לאחר שמוקדם יותר השבוע כוחות פרו-רוסיים השתלטו על הפרלמנט המחוזי של העיר דונייצק במזרח אוקראינה והכריזו על המחוז כרפובליקה עצמאית. תומכי רוסיה מבקשים לערוך משאל עם ולספח את האזור לרוסיה, עניין שגרר תגובות חריפות מצידן של מדינות המערב.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

אלקואה פתחת את עונת הדוחות

ענקית האלומיניום אלקואה ( 13 +3.75% ) דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר על הפסד נקי של 178 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה לעומת רווח של 170 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 5.45 מיליארד דולר לעומת 5.83 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 5 סנט למניה והכנסות של 5.56 מיליארד דולר.

לפי דיווח במרקטווץ', בנק אוף אמריקה ( 16.62 +1.09% ), הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי שווי שוק, מתכוון לקצץ ב-3,000 משרות מחוץ לארה"ב.

סיטי ( 47.17 +1.22% ) הודיעה כי תשלם 1.13 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעות הקשורות אג"ח מגובות משכנתאות שהיא מכרה בתקופה של לפני המשבר ב-2008. לפי ההודעה, היא תשלם ל-18 משקיעים מוסדיים, ביניהם גולדמן זאקס ובלקרוק.

טבע ( 52.18 +2.51% ) הודיעה אתמול כי קיבלה ממנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישור לשיווק גרסה גנרית של טבליות ה-Lovaza בארה"ב. טבע מאמינה כי היא החברה הראשונה להגיש (first to file), ונכון לעכשיו היא היחידה שקיבלה את אישור ה- FDA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully