וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

משה גולן

2.4.2014 / 23:10

ראש שלוחת הפד בסנט לואיס: העלאת הריבית - ברבעון הראשון של 2015. ראש שלוחת הפד באטלנטה: לא לפני יולי 2015. טבע זכתה להמלצה נוספת

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות, על רקע פרסום נתוני מאקרו, כשמדד ה-S&P מטפס לשיא חדש ברמה של 1,891 נקודות. מרבית תשומת הלב הופנתה היום לנתוני המאקרו, במרכזם סקר ה-ADP, שהצביע על שיפור בקצב יצירת המשרות בסקטור הפרטי. גם דבריהם של בכירי הפד בנוגע למועד אפשרי של העלאת הריבית במוקד.

מן העבר השני של האוקיאנוס, המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, לאחר שפורסם כי קצב הצמיחה בגוש האירו עמד על 0.2% (שנתי) ברבעון הרביעי של 2013, נמוך מהצפי בשוק שעמד על 0.3%. בנוסף, מדד המחירים ליצרן בגוש האירו רשם ירידה של 0.2% בפברואר.

לאחר שפורסם השבוע שהאינפלציה בגוש האירו הגיעה לשפל של 0.5%, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד מזהירה מפני ההשלכות. "זו סכנה לכלכלות המפותחות", היא אמרה היום, והוסיפה כי "תקופה ארוכה של אינפלציה נמוכה עלולה לדכא את הביקושים, את התוצרת, את הצמיחה ואת שוק העבודה".

ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום בראיון ל"בלומברג" כי הוא צופה שהעלאת הריבית הראשונה תגיע ברבעון הראשון של 2015, אך ציין כי מרבית הקולגות שלו בפד מאמינים שזה יקרה מאוחר יותר.

ואכן, ראש שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי הריבית לא צפויה לעלות לפני המחצית השנייה של 2015. אם הצמיחה תהיה נמוכה מ-3%, ציין, הריבית תעלה אף מאוחר מכך.

אתמול כאמור מדד ה-S&P לשיא חדש, אך אלעד שמש מבית ההשקעות קולמקס טוען כי כדאי לשמור על משנה זהירות. "קיים מומנטום חזק מאוד לקראת סקר האבטלה (ADP) - אך לא להיתפס לאופוריה. סביבת הריבית האפסית מעניקה רוח גבית הן לשווקים והן להתחלות הבניה אשר ממשיכות לטפס מעלה. למרות האופטימיות הרבה חשוב מאוד לגדר חשיפות קצרות ובינוניות כהגנה מאכזבה אפשרית אשר תביא למימוש בשווקים", לדבריו.

גולת הכותרת היום הייתה כאמור סקר ה-ADP, שהתפרסם לפני פתיחת המסחר והצביע על יצירה של 191 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס, בהתאם לתחזיות המקודמות בשוק. נזכיר, סקר ה-ADP הוא מעין קדימון לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי וצפוי להצביע על יצירה של כ-200 אלף משרות במשק האמריקאי.

לאחר פתיחת המסחר פורסם נתון הזמנות המפעלים, שעלה ב-1.6% בחודש פברואר, לעומת הצפי לעלייה של 1.3%, לאחר ירידה של 0.7% בינואר.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

גוגל מפצלת מניות

גוגל ביצעה היום פיצול מניות (ספליט) כך שעל כל מניה אחת שמחזיקים המשקיעים הם יקבלו שתי מניות, אחת מסוג Class A, שתיסחר תחת הסימול GOOGL, ומניה נוספת מסוג Class C, שתיסחר תחת הסימול הרגיל של המניה - GOOG. ערכן של המניות יהיה שווה וההבדל היחיד הוא שלבעלי המניות מסוג A תהיה זכות הצבעה.

מניית טאואר ( 9.55 -1.95% ) ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה על השלמת המיזם המשותף עם פנסוניק, אשר יאפשר לה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.

המומנטום החיובי במניית טבע ( 53.32 +0.47% ) נמשך והאנליסטים מיישרים קו עם השוק: בית ההשקעות CRT Capital העלה אמש את מחיד היעד למניה מ-55 דולר ל-60 ד', תוך שהוא ממשיך להחזיק בהמלצת "קנייה".

סטרטסיס ( 111.81 +0.76% ), שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, הודיעה הבוקר (שעון ארה"ב) על רכישת שתי חברות פרטיות אמריקאיות: Solid Concepts ו-Harvest Technologies. הראשונה תירכש תמורת עד 295 מיליון דולר במזומן או על ידי שילוב של מזומן ומניות, כאשר 172 מיליון דולר מתוך תמורה זו תועבר לבעלי המניות של הנרכשת במועד סגירת העסקה, 60 מיליון דולר כתמורה נדחית, ועד 63 מיליון דולר עבור שימור עובדי Solid Concepts.

חברת Monsanto ( 114.42 +0.76% ) דיווחה על רווח של 3.15 דולר לעומת צפי ל-3.07 דולר למניה ועל הכנסות של 5.83 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully