וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר ב-CIA: "רצינו שפולארד יוצא להורג"

ראש המדור למבצעי מודיעין בסוכנות הביון אמר כי המידע המסווג שהעביר ג'ונתן פולארד לישראל הגיע גם לסין. לטענתו הנזק שגרמו פעולות הריגול שלו - חמור ממה שהיה ידוע עד כה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות הדיווחים לפיהם ארצות הברית שקלה לשחרר את המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד במסגרת עסקה להארכת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים, אמר וינסנט קניסטרארו, ראש המדור למבצעי מודיעין בסוכנות הביון המרכזית בארצות הברית (CIA) בתקופת הנשיא רונלד רייגן, כי פולארד הסב נזק רב לביטחון ארצות הברית - יותר ממה שידוע. לדבריו, בזמן מעצרו של המרגל שנכלא ב-1985 באשמה שריגל לטובת ישראל, "כמה מאיתנו רצו שפולארד יוצא להורג".

עוד בוואלה! חדשות:
ניסיון להציל את המו"מ: פגישת חירום משולשת בירושלים
הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ; הושג הסכם עם האוצר
תאילנד: פצצה ממלחמת העולם השנייה הופעלה, 7 נהרגו

נתן שרנסקי  בסוכת האבלים בבית משפחת  יוסף, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
נתן שרנסקי/נועם מושקוביץ

לטענת קניסטרארו, פולארד - שאמור להשתחרר מבית הסוהר בנובמבר 2015, העביר סודות לישראל, אך גם למדינות נוספות כסין. לדבריו, פולארד העביר לישראל מידע מסווג אודות צוללות של צבא ארצות הברית, אשר הגיע לבסוף לידי ברית המועצות. בעקבות הדלפת המידע נאלצה ארצות הברית לשנות מבצעים שיזמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"פולארד הדליף גם לסין"

לפי בלומברג, המודיעין האמריקני חושד כי ישראל סחרה במידע המסווג שהעביר לידיה פולארד כדי לקדם את העלאת יהודי ברית המועצות לישראל, אך עד כה לא עלה בידי ארצות הברית להשיג ראייה מוצקה לכך. על פי הדיווח, הראיות הן נסיבתיות בלבד, אך בכיר לשעבר בסוכנויות המודיעין של ארצות הברית, שחקר את הפרשייה, מאמין כי המידע המסווג תרם לשחרורו של אסיר ציון לשעבר נתן שרנסקי, במסגרת עסקת חילופי מרגלים בין המערב לברית המועצות וכן להקלה במדיניות ברית המועצות בנושא עליית יהודים לישראל.

ב-1985 נעצר פולארד סמוך לשגרירות ישראל בוושינגטון, בשעה שפנה לבקשת מקלט במבנה השגרירות מפני הרשויות האמריקניות. מתוקף תפקידו כמנתח חומרי מודיעין, הוא העביר במהלך פעילות הריגול שלו מאות מסמכים מסווגים לידי ישראל.

שר החוץ ג'ון קרי בשימוע בוועדת התקציב של הסנאט. מרץ 2014. GettyImages
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי/GettyImages

שר בכיר בממשלת ישראל טען אתמול כי קרי "חשף ששחרור פולארד הוא עניין של מחיר, ולפיכך אין שום צורך לשלם עבורו ברוצחים". השר הסביר כי עצם קיום השיח בנושא ג'ונתן פולארד, שמכשיר את שחרורו של המרגל הישראלי שכלוא בארצות הברית, משמעותו שיש תג מחיר לשחרורו. עם זאת, לטענתו השחרור אינו צריך לבוא בתמורה לשחרור מחבלים, ולמעשה - ללא כל תמורה.

"ישראל צריכה לנצל את ההסכמה האמריקנית לשחרור פולארד, ולצאת בקמפיין מסיבי שידרוש את שחרורו ללא תמורה", אמר השר. לדבריו, עצם אפשרות העסקה מצדו של שר החוץ של ארצות הברית, היא "התקדמות עצומה", כלשונו. "קרי הרים את המסך מעל נושא שהאמריקנים סירבו לדבר עליו עד כה, וכעת הכול ברור".

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully