וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט ישראלי בפרו: "זרוקים במעצר בלי מזון ומקלחת"

28.3.2014 / 0:04

שבעה מ-60 הישראלים שנעצרו בקוסקו אחרי שהשתתפו במסיבה שבה נמצאו סמים קשים עדיין כלואים בתנאים ירודים. "הם מרוסקים", אמר אחד המשתתפים. "אורגיות? השחתת תרבות? לא היה"

צילום: אסף ענבר

זה שלושה ימים עצורים שבעה ישראלים בפרו, אחרי שלפי החשד השתתפו במסיבה בשמורת טבע ליד העיר קוסקו, שבה נתפסו גם סמים. בתחילה נעצרו כל 60 המשתתפים במסיבה שנערכה בלילה שבין שני לשלישי, אולם כעת – אחרי שרובם שוחררו, מבקש אחד מהם להסביר מה באמת קרה באותו לילה. "אורגיות? סחר בסמים? השחתת תרבות? אלה דברים שלא היו ולא נבראו. תתעוררו!", אמר לוואלה! חדשות רן שמעוני בן ה-23 מהרצליה, שהיה בין הנוכחים.

"אני מטייל כרגע בפרו ורציתי קצת לספר לכם מה באמת קרה ואיך בדיוק", אמר בתגובה לפרסום בתקשורת הפרואנית לפיה עשרות ישראלים שהשתתפו במסיבת טראנס באתר הארכיאולוגי סקסיהומאן באזור קוסקו "החריבו את האתר, השתמשו בסמים, קיימו יחסי מין וזלזלו בעם ובתרבות הפרואנית".

עוד באותו נושא
ישראלים במסיבת מין וסמים בפרו? "יצא מפרופורציות"
דעה: "אל תתפלאו שהעולם שונא אותנו"

הוא הכחיש כאמור את ההאשמות הבלתי-מבוססות לדבריו, ותיאר את שאירע. "לפני כמה ימים עלה רעיון מצד הרבה חבר'ה ישראלים שמטיילים ביחד, שיהיה נחמד לארגן מסיבה בסגנון ישראלי, עם מוזיקה שיותר ישראלים מתחברים אליה, ואז התחילו הבירורים. שאלנו מקומיים על מיקום אפשרי למסיבה ואלה הפנו אותנו אל בחור מקומי שאירגן בעבר מסיבות בביתו לתיירים. כך הגענו למקום מדהים ויפה בהרי קוסקו - אולי אחד המקומות הכי מדהימים שיצא לי לראות. אני והחבר'ה התלהבנו, ואמרנו לו שנשמח לבוא למסיבה", סיפר שמעוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים אחרי הפשיטה על המסיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הצעיר הישראלי, אותו בחור פרואני הבטיח להם שהוא ידאג לכל הדברים הקשורים להפקת המסיבה, מההגברה והדי ג'יי ועד הכרטיסים והשתייה. "אתם רק תדאגו לפרסם את זה", אמר להם. "אנחנו ישר התלהבנו, חשבנו שהולך להיות פה משהו מיוחד - והדברים התחילו לרוץ. הוא ארגן את 'הבית שלו' לצורך העניין ועדכן אותנו בהתקדמות הדברים", שחזר שמעוני. כדי להמחיש את העובדה שהישראלים אכן וידאו מראש שאין בעיה גם מבחינת הרשויות, אמר שמעוני כי הם ביררו עם אותו מפיק מסיבות, שהתברר מאוחר יותר כסוחר סמים משוחד – אם יש אישורים לחגוג באזור.

"התשובה שלו הייתה: 'ברור! אני מארגן כאלה מסיבות כבר כמה שנים ואף פעם לא הייתה בעיה'. למרות זאת, שאלנו גם את בעלת ההוסטל שלנו, והיא אמרה ש'כן, זאת לא הפעם הראשונה'. מהרגע הזה התחלנו להפיץ את זה בקרב הישראלים בקוסקו, ורובם שמחו ואמרו שיבואו", המשיך שמעוני.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תיעוד: השוטרים מפסיקים את המסיבה ועוצרים את. צילום מסך
הישראלים הועברו למעצר בכלי רכב צפופים/צילום מסך

המסיבה התחילה כמתוכנן ב-24 במרץ, בשעה 2:00 בלילה, ונועדה להימשך עד שעות הבוקר. למקום הגיעו עשרות ישראלים, כשהם נהנים מהמוזיקה, מאלכוהול וגם מסמים קלים. "הבטחתי שאהיה כן עד הסוף, אז כן הייתה שם מריחואנה. לא נהיה תמימים, חיילים משוחררים שטסים לטייל בעולם אחרי צבא, מתנסים ומעשנים - גם הילדים הכי טובים כי זה סוג של תקופה. עכשיו נחזור לסיפור: רקדנו, נהננו, צחקנו כמו תמיד, אבל לקראת השעה 4:00 לפנות בוקר הגיעו שני שוטרים. בעל הבית ניגש אליהם ולאחר דין ודברים הוא אמר לנו שהם רק ביקשו להנמיך".

"הנה התחיל הבלאגן"

אלא שאז הצרות רק התחילו, שכן שעתיים מאוחר יותר, סמוך לשעה 6:00 בבוקר, כך מספר שמעוני, המוזיקה נפסקה והדי ג'יי, שהיה למעשה אותו מפיק פרואני, התחיל פשוט לברוח מהמקום. "פתאום, משום מקום, 50-40 שוטרים סגרו עלינו בתוך המתחם. כמובן שלא התנגדנו לכלום ונשארנו ב'כלוב' שלנו, צפופים וצמודים בלי יכולת להגיב ובלי לדעת למה. לא הבנו מה קורה והנה התחיל הבלאגן. כמויות של שוטרים נכנסים למתחם, מתחילים להפוך את הבית ואת האדמה ולהוציא שקיות שחורות - שאף ישראלי לא ראה לפני", הסביר שמעוני, בהתייחסו לפרסום לפיו נתפסו בזמן המסיבה כמויות גדולות של סמים קשים שהוחבאו. "כולנו עומדים, לא מבינים מה קורה סביבנו. בעל הבית נעלם", אמר.

לטענתו, השוטרים "התלבשו" על ארבעה מבלים (שני בחורים ושתי בחורות), שכלל לא עישנו – והתבייתו עליהם בטענה שהיו ברשותם סמים. "מצאנו את עצמנו עומדים מעל שלוש שעות בשמש, מצולמים כאילו אנחנו בספארי. אנשים נכנסו להיסטריה, והסיוט רק החמיר. הוציאו אותנו מהמקום, חילקו אותנו לנשים וגברים, ואפילו הגיעה תגבורת של אנשי צבא. הרגשנו כאילו אנחנו רוצחים", שחזר את הרגעים שלאחר פיצוץ המסיבה בידי המשטרה והצבא. פרט להודעה על תפיסת סמים וקיום אורגיות במקום, נטען כי "21 חתיכות של כלי חרס מתקופת האינקה התגלו במהלך הפשיטה", כך לפי האחראי על שימור העתיקות והמורשת באזור.

גם השעות הבאות שעברו על הישראלים לא היו קלות, כשהם מובלים בצפיפות נוראה לתחנה המשטרה. "הנסיעה הייתה ארוכה, ואני לא חושב שהייתה בחורה אחת שלא הייתה עם דמעות בעיניים. משם דחפו את כולנו לתוך התחנה, והתחיל סיוט חדש. עשרות ישראלים מצטופפים בחדר אחד ואף אחד לא מדבר איתנו. אפילו שיחת טלפון לא קיבלנו. שעות על גבי שעות של צפיפות בלי הסבר", סיפר שמעוני שאמר כי השוטרים טענו בפניהם שנמצאו מתחת לאדמה כמויות "מטורפות של סמים קשים, וחרס מתקופת האינקה".

משטרה פשטה על מסיבת טבע, רוב העצורים הם ישראלים. קוסקו, פרו. מרץ 2014. צילום: דיפיוז'ן, "אל קומרסיו פרו"., אתר רשמי
ה"ווילה" בה נערכה המסיבה/אתר רשמי, צילום: דיפיוז'ן, "אל קומרסיו פרו".

אחרי שעות, התחילו לשחרר את העצורים, פרט לשבעה - הארבעה שנעצרו בתחילה במסיבה, ושלושה שנחקרו בתחנה. "הם ישנים כמו כלבים כבר שלושה ימים על הרצפה בלי מיטות, בלי מקלחות ואוכלים רק אוכל שאנחנו מצליחים להביא להם. אין להם עורך דין מטעם המדינה, שום נציג מהמדינה שמדבר איתם, ולא תנאים שמכבדים בן אדם, הבנות שבורות ובקושי מתפקדות", אמר.

הוא חזר והלין על העובדה שבתקשורת המקומית ואף זו הישראלית מיהרו לשפוט את העצורים מבלי לשמוע את הסיפור האמיתי, לדבריו. "המזל שלנו, שהגברים - שרק אתמול היו לוחמים לתפארת והיום הם כבר 'חסרי חינוך שמביישים את מדינתנו', שומרים עליהן כמה שאפשר. עכשיו אני שואל: איפה אתם אזרחי ישראל? מהתקשורת כבר עייפנו, מהכתבים הקטנים שבשביל אייטם טוב יקברו את ילדי ישראל ויהפכו את בנות ישראל לזולות כל כך. תפסיקו להאמין לכל ותעזרו קצת לנו". שמעוני הסביר כי גם הסמים וגם ה"ממצאים הארכיאולוגים" שנמצאו היו של מפיק המסיבה המקומי. הצעיר הישראלי הביע חרטה על ההשתתפות במסיבה ואמר: "כנראה שלא היינו צריכים להיכנס לזה וזה טעות, אבל רק רצינו לשמח ישראלים וליהנות אחרי שתרמנו כל כך הרבה. אז, בבקשה - תתעוררו מהר, ובואו נפסיק להיות ארץ אוכלת יושביה ונהיה כאחד".

(עדכון ראשון: 22:48)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully