וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנחה התפטרה בשידור חי: "לא אטייח את מעשי פוטין"

6.3.2014 / 3:53

שדרנית RT, ליז וואהל, הודיעה שהיא אינה מוכנה לעבוד ברשת שמלבינה את פעולות הממשלה הרוסית. מנחה נוספת בתחנה מחתה שלשום על הפלישה לאוקראינה - גם אז מול המצלמה

צילום: רשת RT, עריכה: יאיר דניאל

המחאה נגד פוטין מתבטאת שוב ברשת הטלוויזיה של הקרמלין: שדרנית באולפנים האמריקניים של רשת RT (לשעבר Russia Today) הודיעה על התפטרותה בשידור חי, במחאה על פלישת הצבא הרוסי לחצי האי קרים שבאוקראינה. השדרנית, ליז וואהל, מסרה את הודעתה במהלך משדר של הרשת מוושינגטון הבירה.

רשת החדשות הרב-לשונית RT מצויה בשליטת הקרמלין, ומשמשת שופר להעברת דף המסרים של מוסקבה. הסיקור החד-צדדי של החדשות בתחנה ניכר במיוחד, מאז החלו חיילים רוסים לפעול בשטח אוקראינה.

בפתח דבריה אמש (רביעי) התייחסה וואהל לעמיתתה, השדרנית אבי מרטין, ששלשום השתלחה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלך משדר באותה רשת. לדבריה, גם היא לא יכולה להמשיך לעבוד ברשת חדשות "המלבינה" את פעולות הקרמלין.


עוד על המשבר באוקראינה
קרי: הגענו עם אפס ציפיות מרוסיה, אך מתקדמים באיטיות
הקלטה סודית: מי אחראי לרצח המפגינים בקייב?
פצוע ראשון מהקרבות באוקראינה הגיע לטיפול בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואהל, בשידור שבו התפטרה אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

וואהל פנתה למצלמה, והסבירה כי במהלך עבודתה ב-RT היא נתקלה באתגרים ערכיים ואתיים מורכבים. "סבי וסבי באו הנה (לארה"ב) כפליטים בזמן ההפיכה בהונגריה. באופן אירוני, הם ברחו מהכוחות הסובייטים. אני ברת מזל שזכיתי לגדול, כאן, בארה"ב", אמרה.

היא סיפרה כי היא עצמה בת של איש צבא, ושבן זוגה הוא רופא בבסיס צבא. "הוא רואה שם, מדי יום, את העדויות הקשות ואת המחיר, שאנשים משלמים עבור ארצם". היא סיכמה: "אני גאה להיות אמריקנית (...) ואני מאמינה בהפצת האמת. משום כך, אתפטר בתום המשדר הזה".

עמיתתה לרשת, אבי מרטין, אמרה שלשום בשידור חי כי "הפלישה הרוסית לחצי האי קרים היא "טעות", והוסיפה: "רק מפני שאני עובדת ב-RT, אין פירוש הדבר שאין לי חופש מערכתי עצמאי, ושאיני יכולה להדגיש עד כמה אני מתנגדת לכל התערבות צבאית בענייניה של מדינה ריבונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully