וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הוציאה להורג אישה שרצחה גבר מפגר

6.2.2014 / 3:14

סוזאן באסו התעללה למוות בנכה בטקסס כדי לגנוב את הקצבה שלו. היא האישה ה-14 בלבד שהוצאה להורג בהיסטוריה המודרנית בארה"ב. היא הומתה ברעל חדש שהשפעותיו אינן מוכרות

סוזאן באסו, אישה שרצחה ב-1998 גבר הלוקה בשכלו. טקסס. AP
סוזאן באסו. אחת הנשים הבודדות שהוצאו להורג בארה"ב/AP

הרשויות בטקסס הוציאו להורג הלילה (חמישי) את הנידונה למוות סוזאן באסו בת ה-59, שהורשעה ברצח גבר בעל פיגור שכלי, אותו פיתתה בהבטחות שווא כי תינשא לו כדי לגנוב את חסכונותיו – כך מסרו גורמים בכלא שבהאנטסוויל, טקסס. באסו, האישה ה-14 שהוצאה להורג בארצות הברית מאז החלת עונש מוות ב-1976, הומתה בהזרקת רעל לגופה. היא מתה בשעה 2:26 לפנות בוקר (שעון ישראל).

הכל חוץ מפואטיקה: מה אמרו הרוצחים המפורסמים רגע לפני ההוצאה להורג?

באסו, מניו יורק במקור, הורשעה ברצח לואיס "באדי" מוסו, גבר שמנת המשכל שלו השתוותה לזו של ילד בן שבע. השניים נפגשו בכנסייה בניו ג'רזי ב-1998, ובאסו ביקשה מידידה החדש להגיע לטקסס. יחד עם חמישה גברים אחרים, היא עינתה אותו למוות. הקבוצה כפתה את מוסו בחגורות, ובאסו בעטה בו והיכתה אותו באלת בייסבול. היא שטפה אותו בחומצה, כיבתה עליו 28 סיגריות ועטפה אותו בחוטי תיל. לאחר מכן השליכה את גופתו באחת הדרכים המובילה לעיר יוסטון.

לטענת עורכי דינה, באסו הורשעה ללא ראיות מספקות, ועדותו של הפתולוג מוטלת בספק. כמו כן, נטען במהלך המשפט כי אין הכרח שבאסו הייתה מודעת לפשע. ואולם, בחודש שעבר, פסק שופט כי לבאסו יש היסטוריה של עדויות שקר וכי היא נוטה להמציא סיפורים כדי לזכות בתשומת לב.

במהלך המשפט טענה באסו שהיא עיוורת וסיפרה שהסוהרים היכו אותה וגרמו לה שיתוק. היא דיברה בקול של ילדה קטנה וטענה שזהו קולה האמיתי. שותפיה של באסו, בהם בנה הצעיר, הורשעו במעורבות ברצח. התביעה קבעה כי היא רקמה את המזימה כדי לשדוד את הנרצח ולפדות מהבנק את קצבאות הביטוח הלאומי שלו.

מפגינים ממתינים מחוץ לחומות בית הכלא להחלטת בית המשפט בדבר הוצאתו להורג של אדגר טומאיו. AP Photo/Pat Sullivan, AP
הפגנה בטקסס נגד הוצאתו להורג של המקסיקני אדגר טומאיו, לפני שבועיים/AP, AP Photo/Pat Sullivan

בחודש יוני 2013 הוצאה להורג קימברלי מקארתי, והפכה לאדם ה-500 שמוצא להורג בטקסס. שלוש נשים בלבד הוצאו להורג בארה"ב מאז 2002, שתיים מהן בטקסס - ה"שיאנית" בתחום. לפי נתוני משרד המשפטים בארה"ב, נשים אחראיות לעשירית בלבד ממקרי הרצח, אך מוטלים עליהן רק 2% מעונשי המוות, ומרביתם לא יוצאים לפועל. עוד שבע נשים ממתינות לגזר דין מוות בטקסס, בהן אזרחית של בריטניה. לאף אחת מהן לא נקבע עדיין תאריך ביצוע העונש.

בשל המחסור בתרופות לקוקטייל הרעל של הזריקה הקטלנית, הנובע מחרם של האיחוד האירופי, טקסס משתמשת כיום בשילוב חדש של תרופות, שאין נתונים מלאים לגבי השפעתם על הגוף. לפי ה"גרדיאן", הרעל החדש פועל באיטיות רבה, ולאסירים לוקח פי שניים יותר זמן למות מאשר קודם לכן. בעבר, משך המוות הממוצע היה 11-9 דקות. בשנה האחרונה, 10 מ-27 האסירים שהוצאו להורג מתו אחרי לא פחות מ-25 דקות.

לפני שבועיים הוצא להורג בטקסס אדגר טומאיו, אזרח מקסיקו בן 46 שהורשע ברצח שוטר. הבית הלבן ניסה לעכב את ביצוע גזר הדין כדי למנוע משבר דיפלומטי עם המדינה השכנה, אך המושל הרפובליקני של טקסס, ריק פרי, סירב להיענות לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully