וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מחרים את אולימפיאדת החורף שמארחת רוסיה

נשיא ארצות הברית וסגנו לא יבואו למשחקים האולימפיים בסוצ'י, מחאה על החוקים המפלים הומוסקסואלים ולסביות. המשלחת האמריקנית דווקא תכלול שני ספורטאים גאים

ברק אובמה, נשיא ארה"ב. נובמבר 2013. GettyImages
יעודד מהבית. נשיא ארצות הברית ברק אובמה/GettyImages

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וסגנו ג'ו ביידן, יחרימו את אולימפיאדת החורף שתתקיים בשנה הבירה בעיר סוצ'י שברוסיה, במחאה על יחס השלטונות ברוסיה כלפי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים).

ג'נט נפוליטנו, לשעבר השרה לביטחון פנים וכיום נשיאת אוניברסיטת קליפורניה, תעמוד בראש המשלחת האמריקנית. במשלחת, גם שני ספורטאים מהקהילה ההומו-לסבית - בילי ג'ין קינג וקייטלין קאו.

עוד בנושא:
ולדימיר פוטין: "הומואים רצויים באולימפיאדת החורף"
תעלומה במוסקבה: מי היכה את הדיפלומט הבכיר?
קטטה ועשרות עצורים בהפגנה לזכויות ההומואים ברוסיה

אולם החלקה על הקרח בעיר סוצ'י שברוסיה שבו יתקיימו משחקי אולימפיאדת החורף 2014. רויטרס
אולם ההחלקה על קרח בסוצ'י/רויטרס

בנוסף לאמריקנים, בכירים במדינות מאירופה החליטו להחרים גם כן את המשחקים הצפויים להיפתח ב-7 בפברואר 2014. בשבועיים האחרונים הודיעו הנשיא הגרמני, יואכים גאוק, ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי אינם מתכוונים להגיע למשחקים בסוצ'י. הודעת הבית הלבן, המתפרסמת כחודשיים לפני פתיחת המשחקים, מבהירה את עמדת וושינגטון בנוגע לחוקים שנחקקו נגד הקהילה הגאה ברוסיה וכן נגד זכויות אדם נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הלוח הנשיאותי לא מאפשר"

"המשלחת האמריקנית למשחקים האולימפיים מייצגת את הגיוון שיש בארצות הברית", אמר שיין אינוייה מצוות הבית הלבן. "חברי המשלחת שלנו מסווגים לפי הישגיהם בשירות הציבורי, אקטיביזם אזרחי וספורט. אנו גאים בכל אחד ואחד מהם ומאמינים כי הם ישמשו נציגים יוצאים מן הכלל של ארצות הברית במשחקים האולימפיים", הוסיף.

שיין תירץ את היעדרותו הצפויה של הנשיא האמריקני מהמשחקים בכך שלוח הזמנים הנשיאותי "לא מאפשר לאובמה לבקר בסוצ'י". לדבריו, "הנשיא מאוד גאה בספורטאים שלנו ומצפה לעודד אותם מוושינגטון כאשר הם יתחרו לפי מיטב המסורת של הרוח האולימפית. הוא סמוך ובטוח שהם יראו לעולם את הצד המשובח של אמריקה – גיוון, נחישות ועבודת צוות".

בחודש יוני האחרון הפרלמנט הרוסי חוקק חוק האוסר על "תעמולה של יחסים מיניים לא מסורתיים בקרב קטינים". על פי לשון החוק, המטרה היא "להגן על ילדים ממידע שגורם לנזקים בריאותיים והתפתחותיים", והעונש הצפוי לאזרחים שיעסקו בתעמולה הוא קנס כספי גבוה ומעצר. העונש לתיירים שיעברו על החוק, מלבד קנס כספי ומעצר, יהיה גירוש מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully