וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה ללימודים בארה"ב הצביעה בעד חרם על ישראל

במשאל שערך הארגון, המאגד כ-5,000 פרופסורים, הצביעו שני שלישים בעד הצעד התקדימי. נשיא הארגון הודה כי שכנותיה של ישראל אינן טובות יותר, אך הסביר ש"צריך להתחיל ממשהו"

קמפוס אוניברסיטת ייל. AP
הנהלת הארגון הצביעה בתחילת דצמבר פה אחד בעד החרם. קמפוס אוניברסיטת ייל/AP

האגודה ללימודים אמריקניים (ASA), ארגון המאגד בתוכו כמעט 5,000 פרופסורים אמריקנים, הודיע היום (שני) כי חבריו הצביעו בעד תמיכה בחרם אקדמי על עמיתים ישראלים ועל אוניברסיטאות ישראליות, בשל יחסה של ישראל לפלסטינים. מדובר בגוף האקדמי הגדול ביותר בארצות הברית שתומך במהלך מסוג זה. באתר האינטרנט של הארגון נכתב כי במשאל מקוון שנערך אמש בקרב החברים – ואשר השתתף בו מספר שיא של 1,252 מהם – הצביעו 66% בעד הטלת חרם על ישראל. 30.5% התנגדו לצעד, וכ-3.5% נמנעו. לסקר קדמה החלטה שקיבלה בתחילת החודש פה אחד הוועדה המנהלת של הארגון, בעד הטלת החרם.

עוד בנושאי חינוך:
ישראל התקבלה לארגון המפעיל את מאיץ החלקיקים
הכירו את חתן התנ"ך למבוגרים לשנת התשע"ד
לא בבית ספרנו: גורו הטבעונות לא ירצה בפני תלמידים

"ההחלטה התקבלה כצעד של סולידריות עם אנשי אקדמיה וסטודנטים שנשלל מהם החופש האקדמי, ומתוך שאיפה להרחיב את החופש הזה לכולם, כולל לפלסטינים", נכתב באתר האינטרנט של ה-ASA. בהודעה הוזכרו טענות על "הפרתה של ישראל את החוק הבינלאומי ואת החלטות האו"ם, ההשלכות המתועדות של הכיבוש הישראלי על אנשי אקדמיה וסטודנטים, והעובדה כי מוסדות להשכלה גבוהה בישראל הם חלק ממדיניות המדינה שמפרה זכויות אדם".

דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד לא הוחרמה

בצעד הסימבולי שאותו נקט, קרא הארגון למוסדות לימוד ולקבוצות אקדמיות להפסיק את שיתוף הפעולה עם מוסדות אקדמיה ישראליים. עם זאת, נקבע כי חוקרים ואנשי אקדמיה שאינם מייצגים אוניברסיטה כלשהי או את מדיניות ישראל יוכלו להשתתף בכנסים, להרצות באוניברסיטאות אמריקניות או לשתף פעולה במחקר עם עמיתים אמריקנים.

נשיא ה-ASA, קורטיס מארז מאוניברסיטת קליפורניה, ציין כי זו הפעם הראשונה שהארגון קורא לחרם על אוניברסיטאות במדינה כלשהי. הוא הודה כי רבות משכנותיה של ישראל מפרות זכויות אדם באופן חמור יותר, אולם אמר ש"צריך להתחיל ממשהו".

יצוין כי ארגון הפרופסורים האמריקנים, גוף גדול יותר הכולל 40 אלף חברים, מתנגד בעקביות להטלת חרם אקדמי על ישראל, מכיוון שהדבר "פוגע באופן ישיר" בחופש האקדמי. הארגון הזכיר את תקופת האפרטהייד בדרום אפריקה, אז תמך בחרם כלכלי על הממשלה הגזענית אך התנגד להטיל עליה חרם אקדמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
ארגון הפרופסורים האמריקני מתנגד למהלך. הכניסה לאוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

ועד ראשי האוניברסיטאות מסר בתגובה להודעה כי הוא "מתנגד לכל סוג של חרם אקדמי ופונה אל עמיתינו, חברי הסגל האקדמי במוסדות בעולם, לפעול לגינוי קריאות לחרם מסוג זה ולמנוע פעילות שתכליתה הטלת חרמות שכאלה". בהודעת הוועד נאמר כי המחקר האקדמי בעולם "מושתת על שיתוף פעולה בין-מוסדי ובינלאומי, ועל ניתוק מפניות אידאולוגיות או פוליטיות, והצלחתו מותנית בכך. הטלת חרם על חוקר בודד או על מוסד אקדמי כלשהו הינה תופעה בעלת השלכות חמורות על החופש האקדמי ועל שיתופי הפעולה בין אוניברסיטאות החיוניים לקידום ההוראה והמחקר והינה אנטי-תזה לערכים הבסיסיים ביותר עליהם מושתת עולם המדע".

בהכנת הידיעה סייעה מיכל רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully