וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד ברשימת מאה ההוגים של "פוריין פוליסי"

המגזין האמריקני דירג את שר האוצר במקום ה-31, על כך ש"קרא תיגר על הגוש האורתודוקסי המשפיע". את המקומות הראשונים כבשו "כוכבי" פרשת סנודן – ואיפה רוחאני ופוטין?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר לפיד נואם בפרלמנט ההונגרי בחודש ספטמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין האמריקני "פוריין פוליסי" בחר בשר האוצר יאיר לפיד לרשימת מאה ההוגים העולמיים המשפיעים של שנת 2013. לפיד דורג במקום ה-31 בגיליון סיכום השנה של המגזין, העוסק בנושאי ביטחון ומדיניות חוץ. הרשימה כוללת השנה 134 אישים, כיוון שבחלק מהמקומות דורגו כמה אנשים.

עוד חדשות מהעולם:
תיעוד חדש: ההתרסקות שנגרמה בגלל הטייס האוטומטי
ארבעה ישראלים שהיגרו לרוסיה מתו משאיפת גז בביתם
המתורגמן באשכבה למנדלה: "אני סובל מסכיזופרניה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בגיל 50, מאחוריו כמה וכמה קריירות". רשימת ההוגים, לפיד מימין למטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנימוקים לבחירתו של שר האוצר הישראלי נכתב: "בגיל 50, מאחורי לפיד כבר כמה וכמה קריירות. הוא התנסה במשחק ובכתיבת ספרים, בתכניות טלוויזיה ובמחזות. הוא היה בעל טור ועורך בעיתון, והנחה את התכנית הישראלית המקבילה ל'60 דקות'. ב-2012 עזב לפיד את כל זה לטובת המרכז-שמאל של הפוליטיקה הישראלית, עם ייסודה של מפלגתו 'יש עתיד'. עלייתו מאז הייתה מטאורית". עוד נכתב כי לפיד "קרא תיגר על הגוש האורתודוקסי המשפיע – דבר שאנשי מפלגתו המשיכו בתפקידיהם בפרלמנט, כשיצאו נגד הפטור משירות צבאי והחלת סטנדרטים חינוכיים לבתי ספר חרדיים". אין מדובר בפעם הראשונה שאישיות ישראלית נבחרת לרשימה היוקרתית. כך לדוגמה ב-2011 היה זה ראש המוסד לשעבר מאיר דגן שנבחר למקום ה-63.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
כבש את המקום הראשון. המדליף אדוארד סנודן/AP

בסופה של שנה שבה הביכה את הממשל בוושינגטון הבירה שורת חשיפות על הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), הגיעו לצמרת הרשימה אישים הקשורים לפרשה. במקום הראשון דורג אדוארד סנודן, המדליף הצעיר שעבד בעבר עבור ה-NSA, "על שחשף את היקף הריגול של הממשל". למקום השני הגיע קית' אלכסנדר, ראש הסוכנות, שאמור לפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים. במקום השלישי דורגו עיתונאי ה"גרדיאן" הבריטי גלן גרינוולד ועמיתתו האמריקנית לורה פויטרס, היחידים שבידיהם גישה מלאה למסמכי סנודן, "על כך שנתנו לאדוארד סנודן את האפשרות להשמיע את קולו".

שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב. באלי, אינדונזיה, 7 באוקטובר 2013. רויטרס
שר החוץ האמריקני קרי/רויטרס

למקום ה-11 הגיע שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. אחריו דורגו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ שלו סרגיי לברוב, "על כך ש"החזירו את רוסיה להיות כוח עולמי". במקום ה-18 דורג נשיא איראן חסן רוחאני, שסחף אחריו את אזרחי הרפובליקה האיסלאמית כשניצח בבחירות ביוני האחרון.

האפיפיור פרנציסקוס, שרק אתמול הוכרז כי הוכתר ל"איש השנה" של המגזין "טיים", הגיע למקום ה-28 בלבד ברשימה זו, "על כך שהצעיד את הכנסייה הקתולית אל תוך המאה ה-21". את הרשימה חותם סטיבן שוורצמן, משקיע אמריקני ומנכ"ל חברת "בלקסטון" שתרם מאות מיליוני דולרים לקרן המעניקה מלגות לסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully