וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השנה של מגזין "טיים": האפיפיור פרנציסקוס

המגזין הנחשב כינה את האפיפיור "סופרסטאר" ובחר בו על פני הפיינליסטים אובמה, נשיא איראן חסן רוחאני ואפילו המועמד המפתיע אסד. "שבה את דמיונותיהם של מיליונים"

האפיפיור פרנציסקוס גבר השנה על מתחריו לתפקיד ראש הוותיקן – וכעת גם קיבל את התואר "איש השנה של מגזין טיים". המגזין הנחשב פרסם היום (רביעי) את בחירתו, וכינה אותו "סופרסטאר". פרנציסקוס גבר על תשעה מועמדים נוספים, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשיא איראן חסן רוחאני, המדליף אדוארד סנודן, ואפילו המועמד המפתיע של הרשימה: נשיא סוריה, בשאר אסד.

עוד על האפיפיור פרנציסקוס:
כשהאפיפיור נישק את המעוות: התמונה שסחפה את הרשת
צפו: הילד הקטן שחיבק את האפיפיור ולא רצה ללכת
האפיפיור העניק כסף לקשישה שנשדדה בבית החולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחירת השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין נימק את בחירתו בפופולריות יוצאת הדופן של האפיפיור. "מה שהופך את האפיפיור הזה לכל כך מיוחד הוא המהירות שבה הוא שבה את דמיונותיהם של מיליונים שפשוט ויתרו על הכנסייה בכלל", הסבירו בעיתון. "תוך חודשים ספורים, העלה פרנציסקוס על נס את משימת הריפוי של הכנסייה - הכנסייה כמשרתת ומנחמת את האנשים הכואבים בעולם שאינו קל - על פני הדוקטרינה הממשטרת שהייתה כה חשובה לקודמיו". כמו כן, ציינו בעיתון שבניגוד לבנדיקטוס ה-16 שכיהן בתפקיד לפניו וקודמו ג'ון פול השני, שהיו פרופסורים לתיאולוגיה, האפיפיור הנוכחי היה מאבטח במועדון לילה, שרת, ומורה לספרות.

האפיפיור פרנציסקוס - שנןלד בארגנטינה ושמו האמיתי הוא חורחה מריו ברגוליו - נחשב לאפיפיור ואיש ציבור פופולרי במיוחד. רק בחודש שעבר זכה לשבחים בעולם כולו לאחר פרסום תמונתו מנשק אדם עם עיוות קשה בפניו. סוכנות הידיעות של הוותיקן דיווחה כי האיש סובל מנוירופיברומטוזיס, מחלה גנטית הגורמת לכתמים וגידולים שפיריים על העור, העשויה לגרום לעיוורון. "המחלה אינה מדבקת, אך הלוקים בה סובלים לעתים קרובות מאפליה בשל המראה החיצוני שלהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם האפיפיור פרנצסיקוס בוותיקן, איטליה. דצמבר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פרנציסקוס בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

זמן קצר אחרי השבעתו, רחץ רחץ פרנציסקוס את רגליהם של אסירים בבית הכלא ונישק אותן. הוא התקשר לנחם אישה שנאנסה, ולאחרונה שלח 200 אירו לקשישה שנשדדה. לאחר בחירתו לתפקיד הרם, הוא בחר את השם פרנציסקוס כמחווה לפרנציסקוס מאסיזי, מייסד מסדר הפרנציסקנים בן המאה ה-13. הוא הוסמך לכמורה בגיל 32, כעשור אחרי שאיבד ריאה בשל מחלה קשה ואחרי שנטש את לימודי הכימיה. חרף ההתחלה המאוחרת הוא הוביל את קהילת הישועים המקומית במשך ארבע שנים, עד 1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully