וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר אמריקני נכלא כי לא החזיר בזמן ספר לספרייה

בן 19 נשלח למעצר הודות לחוק במדינת טקסס המתיר למשטרה לעצור קוראים שלא השיבו ספר לספרייה לאחר למעלה מ-90 יום. "אנשים הולכים לספרייה ולא יכולים לשאול ספר", אמר השופט

לסיפור הזה יכול היה להיות סוף טוב יותר: ג'ורי אנק, צעיר בן 19 מטקסס, נשלח בשבוע שעבר למעצר, מכיוון שלא החזיר ספר לספרייה במשך למעלה משלוש שנים. אנק, תושב העיר קופרס קוב, שאל מהספרייה בתיכון שבו למד חוברת הדרכה לקראת בחינות, אולם לא שעה לפניות הספרייה להחזיר את הפריט.

נקיטת העונש המחמיר התאפשרה הודות לחקיקה שאושרה במדינה לפני ארבע שנים, המתירה למשטרה לעצור קוראים סוררים ששמרו קרוב ללבם ספרים במשך למעלה מ-90 ימים, ולא השיבו לפניות הספרייה בטלפון הסלולרי ובדואר האלקטרוני.

אילוסטרציה. ShutterStock
"הצד השני הוא של אנשים שהולכים לספרייה ולא יכולים לשאול את החומרים. גם הם כעוסים"/ShutterStock

שופט בית המשפט המקומי, ביל פרייס, ציין כי החוק הוביל למחאה מצד אזרחים רבים. עם זאת, הוא לא הביע את התנגדותו לכליאתם של הקוראים הבעייתיים. "הצד השני הוא של אנשים שהולכים לספרייה ולא יכולים לשאול את החומרים. גם הם כעוסים", אמר פרייס.

על אף שאנק לא יצר קשר עם הספרייה, בכלי התקשורת המקומיים דווח כי הספר שבגינו נכלא הוחזר לספרייה יום לאחר מעצרו, כשכרטיס הקורא שלו בתוכו. במשטרה המקומית הדגישו כי גם תושבים שלא יחזירו ספרים ששאלו במשך שלושה חודשים ומעלה צפויים למצוא עצמם מאחורי סורג ובריח. בינתיים, שוחרר אנק בערבות של מאתיים דולרים והוא צפוי לעמוד לדין בגין האיחור בהחזרת הספר.

עוד מהנעשה בעולם:
צפו: הילד הקטן שחיבק את האפיפיור ולא רצה ללכת
סין חשפה את הנשק הסודי שפיתחה במשך 40 שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully