וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון "ניו יורק טיימס" מתנצל בפני שרה נתניהו

25.10.2013 / 0:05

העיתון הנחשב למשפיע בארה"ב פרסם התנצלות: "בשל טעות עריכה, נכתב כי ישראלים רבים מבקרים את שיטות החינוך של רעיית ראש הממשלה". לעיתון ולנתניהו יחסים מתוחים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו נאום נתניהו באו"ם בחודש שעבר)

העיתון המוערך ניו יורק טיימס מתנצל בפני שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, על כתבה שפורסמה ב-12 באוקטובר, בה נטען כי היא אינה מגדלת את ילדיה כיאות. בהתנצלות שפרסם שלשום העיתון נכתב כי "בשל טעות עריכה, הופיע בכתבה, שעסקה בבידוד הבינלאומי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, תיאור לא מדויק של הביקורת אשר מפנים ישראלים רבים בנוגע לרעייתו, שרה. אף שרבים ביקרו את מזגה, על שיטות החינוך שלה לא נמתחה ביקורת. גברת נתניהו היא פסיכולוגית ילדים מכובדת", לשון ההתנצלות. כתבת העיתון, ג'ודי רודורן, אף שלחה לנתניהו מכתב התנצלות אישי.

זו לא הפעם הראשונה שמערכת היחסים בין נתניהו לבין ה"ניו יורק טיימס", שנחשב לעיתון החשוב והמשפיע ביותר בארה"ב, עולה על שרטון. בינואר 2012 טען עורך העיתון "ג'רוזלם פוסט", סטיב לינדי, כי נתניהו הגדיר את העיתון בשיחת רקע כ"אויב". לינדי סיפר כי נתניהו אמר לו: "יש לנו שני אויבים - ניו יורק טיימס והארץ", והסביר כי העיתונים הללו "מפיצים קמפיין אנטי-ישראלי" ברחבי העולם. נתניהו הכחיש שאמר את הדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו נוחתים בניו יורק. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו מגיעים לניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כחודש לפני פרסום דבריו של לינדי, פורסם בעיתונות בארה"ב כי העיתון פנה לנתניהו בבקשה שיפרסם בו מאמר דעה, אך נתניהו סרב בטענה שהעיתון אינו אובייקטיבי בדיווחיו על ישראל, בדגש על פעולותיה של הממשלה בראשותו. בדצמבר 2011 הסביר יועצו הקרוב של נתניהו, רון דרמר, שמונה לאחרונה לשגריר ישראל בוושינגטון, מדוע נתניהו סרב להצעה מניו יורק: "חלק מבעלי הטורים בעיתון מעוותים באופן עקבי את העמדות של ממשלתנו ומתעלמים מהצעדים שנעשו לקדם את השלום". דרמר הוסיף כי "הדרך הבטוחה לפרסם טור דעה בניו יורק טיימס בימים אלה, לא משנה כמה עמומים הכותב או זווית ראייתו, היא לתקוף את ישראל".

חיכוך נוסף בין הצדדים נרשם בחודש שעבר, כאשר בנאומו בפני עצרת האו"ם, ראש הממשלה ציטט מאמר מערכת שפרסם העיתון בשנת 2009, לאחר חתימת הסכם גרעין בין המערב לבין צפון קוריאה. המאמר שציטט ראש הממשלה אהד את ההסכם שהושג והתייחס בחיוב ליכולותיה של הדיפלומטיה ליישב סכסוכים. אותו הסכם התגלה כעבור זמן קצר ככישלון לאחר שצפון קוריאה חזרה לסורה, ונתניהו השתמש בו כתמרור אזהרה בנושא האיראני. יום למחרת, עם או בלי קשר ל"עקיצה" ששיגר נתניהו לעבר העיתון, פרסם ה"ניו יורק טיימס" מאמר מערכת ביקורתי במיוחד כלפי נאומו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully