וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדית שהותקפה מינית בניו יורק עוברת סיוט נוסף

24.10.2013 / 17:41

נחמיה ווברמן הורשע בהתעללות מינית בצעירה ונידון ל-103 שנות מאסר. במקום להוקיע אותו, חסידי סאטמר מעדיפים לנדות המתלוננת ומאיימים לרצוח אותה. "החשש עלול להתממש"

בחורף שעבר, נחמיה ווברמן, יועץ דת מחסידות סאטמר בניו יורק, הורשע ב-59 סעיפי אישום של התעללות מינית בצעירה מהחסידות, שבאה אליו לייעוץ. הוא נידון ל-103 שנות מאסר. למרות איומי הנקמה והניסיונות לשחד אותה לבטל את התלונה, המתלוננת העידה בבית המשפט בברוקלין שווברמן התעלל בה מינית פעמים רבות במשרדו במשך שלוש שנים, מאז שהייתה בת 12.

השבוע, 10 חודשים אחרי ההרשעה, מגלה הרשי דויטש, בעלה של הקורבן - היום כבת 20 - כי הוא נתון לאיומים על חייו. אדם המזוהה בפייסבוק כ"בן וייס" כתב לו: "אני מכיר היטב את הזכויות שלי כיהודי, מותר לי להרוג אותך וזה מה שאני מתכוון לעשות. אתה יכול להיות גיבור על מאות מחסידי סאטמר אבל לא תוכל להיות גיבור על קליע של אחד".

רצף בלתי פוסק של הטרדות כלפי המתלוננת

דויטש סיפר כי מאז שאשתו, ששמה לא פורסם, התלוננה נגד ווברמן, הם מתמודדים עם איומים רבים אך איום כפי שהופיע השבוע בחשבון הפייסבוק שלו הוא האיום הראשון שגורם לו לחשוש. "הגוף שלי התמלא בזיעה קרה", העיד, "אדם ששולח איומים כאלו, מסוגל גם לממש אותם. אני מוכן לעשות כל דבר כדי שהוא יישב בכלא". מיה גולדברג, דוברת משרד התובע המחוזי בברוקלין אישרה כי המשרד חוקר את המקרה.

נחמיה ורבין וורבין חרדי מניו יורק שהורשע באונס. AP
נידון ל-103 שנות מאסר אך הקהילה הקיצונית מסרבת להקיע אותו. ווברמן/AP

מאז הרשעתו של ווברמן, מנסים אנשי החסידות לסייע לו ולגייס למענו כספים, להוכחת חפותו. אולם, לעומת התמיכה לה זוכה ווברמן בקהילה המסוגרת אליה הוא משתייך, המתלוננת ומשפחתה דווקא סובלים כאמור ממסכת של רדיפות. כך למשל, בראש השנה בבית הכנסת של החסידות בוויליאמסבורג, בו התפללו בני משפחתה במשך השנים, ציפתה להם הפתעה לא נעימה. כמה מהמתפללים זעקו לעברה: "מוסרת", התפילה הופסקה והם נאלצו לעזוב את המקום.

דוגמה נוספת לרדיפת המשפחה ניתן ללמוד מהודעת טקסט שנשלחה לחלק מחברי הקהילה, ימים אחדים לאחר הרשעת ווברמן. מטרת ההודעה הייתה להטיל חרם על עסק למוצרי קוסמטיקה שניהלה אם המתלוננת. "אם את הולכת לעסק של (...) כדי לטפל בפנים שלך, את שותפה בהריגה של העם היהודי ושל חמישה ילדים שנמצאים בבית וייצטרכו לחיות ללא אביהם". תוכן ההודעה מתייחס לילדיו של עבריין המין ווברמן.

עוד בנושא
ארה"ב: 103 שנות מאסר לחרדי שהתעלל מינית בילדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully