וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 12 התאבדה בגלל שהוטרדה בפייסבוק: "מכוערת"

17.10.2013 / 11:06

סערה בפלורידה עם מותה של רבקה סדוויק, שקפצה ממפעל בטון נטוש. כתב אישום הוגש נגד שתי המטרידות, בנות גילה, שאחת מהן התוודתה ברשת: "היא הרגה את עצמה ואני לא שמה ז**"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נערה מפלורידה התאבדה אחרי שהוטרדה תקופה ארוכה בפייסבוק. שתי הנערות המטרידות נעצרו, והוגש נגדן כתב אישום בבית משפט לנוער בגין הטרדה.

רבקה אן סדוויק קפצה אל מותה ממגדל גבוה בעיר ווינטר הייבן, כשעה נסיעה מטמפה. שתי הנאשמות, בנות 12 ו-14, שוחררו למעצר בית.

ההטרדה התרחשה בעיקרה בפייסבוק, אך במקרה אחד לפחות, כללה גם מכות בבית הספר. בין היתר, אמרו הנערות לרבקה בת ה-12: "תשתי אקונומיקה ותתאבדי". הן כינו אותה "מכוערת" ואמרו לה "אף אחד לא אוהב אותך".

אמה של סדוויק, טרישה, אמרה כי היא מקווה ששתי הנאשמות יקבלו ייעוץ פסיכולוגי, וביקשה מהורים אחרים להיות ערניים יותר להתנהגות של ילדיהם באינטרנט.

רבקה אן סדוויק, נערה מפלורידה שהתאבדה אחרי הטרדה ברשת. AP
ארון הקבורה של סדוויק, מלווה על ידי חבריה הלובשים חולצות עם סמל המאבק בהטרדה/AP

הוריה של הנערה המבוגרת יותר, הנאשמת העיקרית בפרשה, התראיינו לטלוויזיה. הם טענו כי בתם אינה "בריונית רשת" כפי שהוצגה על ידי המשטרה, ולדבריהם, הם עצמם נהגו כשורה והקפידו תמיד לוודא שבתם מתנהגת כיאות בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד נערות חשודות שהשתתפו בהטרדה

השריף המחוזי, גראדי ג'וד, אמר כי הוא נאלץ לעצור את שתי הבנות אחרי שהנערה המבוגרת פרסמה הודעה בפייסבוק, בה התוודתה: "כן, הטרדתי את רבקה, והיא הרגה את עצמה. אבל אני לא שמה ז**. אתם יכולים להבין לבד מהי המילה האחרונה".

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר השריף כי ההטרדה גרמה לסדוויק לשקוע בדיכאון כה עמוק, עד שהיא טיפסה על מגדל במפעל בטן נטוש וזינקה למותה ב-9 בספטמבר.

מהחקירה עולה כי הנערות הטרידו אותה משום שהחלה להיפגש עם בן-זוגה של הנאשמת המבוגרת. עוד כמה נערות חשודות בהטרדה, אך המשטרה מתקשה למצוא הוכחות למעורבותן בפרשה.

לקריאה נוספת
ב-2011: נער ממרכז הארץ התאבד אחרי הטרדה ברשת
"התאבדות הפייסבוק": סיפורו של הנער דוד-אל מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully