וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בוושינגטון: שלום אמיתי לא יחל עם חתימת הסכם

29.9.2013 / 4:30

ראש צוות המשא ומתן הישראלי אמרה בפתיחת כנס ג'יי סטריט כי המזרח התיכון הוא "לא חלק מאגדה הוליוודית, והשכונה הקשה בה אנו חיים לא תהפוך לקלה יותר ברגע שייחתם ההסכם"

"אלה שאוהבים את ישראל חייבים להיאבק למען השלום" – כך אמרה ראש צוות המשא ומתן הישראלי ציפי לבני בוועידה השנתית של ארגון ג'יי סטריט שנפתח הלילה (ראשון) בוושינגטון. "בחדר המשא ומתן אני נאבקת גם למען צרכיה הביטחוניים של ישראל, כי שלום אמיתי לא יתחיל ברגע בו ייחתם הסכם – והתשובה לכך היא שההסכם יגן על צרכינו הביטחוניים", הוסיפה.

ימים בודדים לאחר הודעת שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כי ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך בשיחות השלום ולהגביר את מעורבותה של ארצות הברית במשא ומתן, אמרה לבני כי בחדר המשא ומתן "אני נאבקת גם על צרכיה הביטחוניים של ישראל". לדבריה, "המזרח התיכון הוא לא חלק מאגדה הוליוודית, והשכונה הקשה בה אנו חיים לא תהפוך לקלה יותר ברגע שייחתם ההסכם. בפעם האחת שניסינו להשליך את המפתחות לצד השני ולקוות לטוב – בעזה – קיבלנו בתמורה טרור מבית חמאס. התשובה היא לא לוותר, אלא לחתור להסכם עם מי שכן מעוניין לסיים את הסכסוך, הסכם בו אנו מתעקשים על צרכינו הביטחוניים."

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
"בחדר המשא ומתן אני נאבקת גם למען צרכיה הביטחוניים של ישראל". לבני, קרי ועריקאת/AP

לבני אמרה כי המילים "ישראל" ו"שלום" אינן הפכים: "מטרתנו היא לתרגם מילים אלה למציאות, בה ישראל חיה בשלום ובביטחון. יש מי שעבורם זה נראה כמו חלום, אז האחריות שלנו היא להפוך את החלום הזה למציאות. וכפי שהמילים שלום וישראל הולכות יד ביד, כך גם המילים שלום וביטחון. איש לא צריך לבחור בין השניים, וגם ישראל צריכה לעשות זאת, וגם לא תעשה זאת".

"הסכם שלום יכול ליצור הזדמנויות חדשות עבור ישראל באזור כולו", הוסיפה לבני. "יש לנו אינטרסים משותפים עם מדינות ערביות, שמפחדות להביע זאת בשל הסכסוך. אנו לא היחידים שרואים את הסכנה שבאיראן גרעינית או באסלאם פונדמנטליסטי. כמובן שאיננו יכולים להרשות לעצמנו להיות נאיביים: המזרח התיכון משתנה למול עינינו, ואנו צריכים להיות מוכנים לכל שינוי – לטוב ולרע – ולבדוק כל דבר לגופו, ולא רק את התדמית שלו. אמון הוא חשוב, אולם תוצאות ומציאות חשובים יותר".

בימים הקרובים ינאמו בכנס גם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן והשליח האמריקאי למזרח התיכון, מרטין אינדיק. עוד ינאמו יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', וחברי הכנסת צחי הנגבי מהליכוד, רות קלדרון מיש עתיד, מרב מיכאלי מהעבודה, מאיר שטרית מהתנועה, יצחק וקנין מש"ס וזהבה גלאון ממרצ.

קרי: ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך במו"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully