וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי לנתניהו: ללא הסכם צפו ל"חרם על סטרואידים"

13.8.2013 / 11:22

על פי פרסום ברשת "בלומברג", שר החוץ האמריקני הזהיר את ראש הממשלה שכישלון המשא ומתן יוביל להעמקת החרם על ישראל ולפגיעה במעמדה הבינלאומי. השיחות הישירות יתחדשו מחר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדברי קרי הלילה על הבנייה)

תמרור אזהרה: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאם המשא ומתן בין עם הרשות הפלסטינית לא יוביל לתוצאות, ישראל מסתכנת בהחרפת הבידוד הבינלאומי שלה – כך מדווחת הבוקר (שלישי) רשת "בלומברג" האמריקנית. הפרשן הבכיר של הרשת לענייני המזרח התיכון, ג'פרי גולדברג, כתב כי הביטוי המפורש שבו השתמש קרי היה "קמפיין דה-לגיטימציה על סטרואידים" – כלומר, מתוגבר וקשה הרבה יותר מזה שישראל מתמודדת איתו כיום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי. יוני 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הזהיר מפני חרם מתוגבר וקשה הרבה יותר מזה שישראל מתמודדת איתו כיום. נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בדיווח נמסר כי בסביבתו של קרי קיימת תחושה שהבידוד הבינלאומי המאיים על ישראל מטריד את נתניהו כמעט באותה מידה כמו הגרעין האיראני, לא רק בשל ההשלכות הכלכליות של הבידוד - אלא גם בשל השלכותיו בתחום המדיני-ביטחוני. זאת בדגש על יכולתה של ישראל לבצע פעולות שנויות במחלוקת ללא תמיכה בינלאומית.

דבריו של קרי נאמרו על רקע החלטת האיחוד האירופי לא לקיים קשרים עם מוסדות ישראליים מעבר לקו הירוק, שאת השלכותיה הכלכליות כבר מתחילים לחוש בירושלים: ההחלטה עשויה להוביל לביטול השתתפותה של ישראל בפרויקט המחקר והפיתוח היוקרתי של האיחוד, "אופק 2020", ועקב כך להפסדים של מאות מיליוני שקלים למחקר המדעי בישראל. קרי הזהיר את נתניהו שללא התקדמות מדינית, ההחלטה האירופית עשויה להיות רק תחילתו של גל חרם נגד ישראל.

אתמול נפגש ראש הממשלה עם שר החוץ הגרמני, גידו וסטוורלה, ובמהלך צילום משותף תקף את החלטת האיחוד האירופי על ההתנחלויות וכינה אותה "מכשול בפני המשא ומתן". הוא הוסיף כי ההחלטה גורמת לפלסטינים להקשיח את עמדותיהם. מחאתה של ישראל נגד ההחלטה הועברה בערוצים דיפלומטיים ותקשורתיים כמעט לכל בירות אירופה, ובירושלים עדיין מקווים שהתחדשות המשא ומתן תוביל לדחיית יישומה של ההחלטה השנויה במחלוקת בפועל.

סבב השיחות הקרוב בין ישראל לרשות הפלסטינית אמור להיפתח מחר בירושלים, בהשתתפות שרת המשפטים ציפי לבני, השליח המדיני עו"ד יצחק מולכו, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, ושני נציגיו של ג'ון קרי בשיחות – השליח המדיני מרטין אינדיק ויועצו פרנק לוונסטיין. גורם שמעורה בשיחות אמר לוואלה! חדשות כי בסבב השיחות הקרוב, בניגוד לסבב הקודם שהיה בעיקרו טכני, יעלו על השולחן "סוגיות מהותיות".

הפלסטינים איימו בתחילת השבוע שלא יתייצבו לשיחות, על רקע הבנייה הישראלית בהתנחלויות והנחייתו של נתניהו לגרש אסירים שישוחררו מהכלא ישראלי לרצועת עזה. בירושלים מעריכים כי למרות האיומים, המשא ומתן יתחדש כמתוכנן, לאחר שהיום בלילה תשוחרר מהכלא קבוצה ראשונה של 26 אסירים פלסטינים שיוחזרו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully