וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד התרסקות המטוס בארה"ב: "טייס ללא נסיון"

צוות הטייסים הלא-מנוסה ניסה ליזום סיבוב נוסף כשנייה וחצי לפני ההתרסקות, למרות שמהירות הנחיתה הייתה נמוכה משמעותית מהרצוי. רכב החירום דרס את אחת משתי הנערות שנהרגו

הקלטה מתא הטייס של טיסת אסיאנה אירליינס שהתרסקה בשבת בשדה התעופה בסן פרנסיסקו חושפת כי צוות הטייסים ניסה ליזום סיבוב כשנייה וחצי לפני שהמטוס פגע בקרקע – כך אמרה הלילה (שני) דבורה הרסמן, דוברת המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה. הרסמן הדגישה כי על פי הנתונים, מהירות הטיסה הייתה "נמוכה משמעותית" מזו המקובלת. עוד אמרה הדוברת כי לא הייתה כל חריגה או בעיה במטוס, עד שבע שניות לפני הפגיעה בקרקע – אז ניסה צוות הטייסים להאיץ את מהירות המטוס.

צילום ההתרסקות על ידי עד ראייה

לטייס מטוס הבואינג 777 לא היה כל ניסיון בהנחתת מטוס מסוג זה, כך מסרה חברת התעופה אסיאנה. עם זאת, צבר הטייס 43 שעות טיסה בכלי הטיס מדגם 777. כתוצאה מההתרסקות בזמן הנחיתה נהרגו שני בני אדם ונפצעו 182. הטייס, לי קאנג גוג טס בעבר מספר פעמים במסלול שבין סיאול לסן פרנסיסקו, בין השנים 1999-2004.

מעדויות של צוותי הכיבוי עולה כי אחת הנערות שנהרגו בהתרסקות נדרסה על ידי רכב הצלה שהגיע לזירה. עד הרגע הזה לא ברור מה גרם לטייסי מטוס הבואינג 777 להתנגש במסלול הנחיתה. מהערכה ראשונה, המבוססת על עדויות של הנוסעים, עולה כי המטוס גלש לנחיתה בגובה נמוך ומסוכן לקראת הגעתו לסן פרנסיסקו בשעה 11:30 בבוקר (21:30 שעון ישראל). חלקו האחורי של המטוס התנגש בחלקו הלא-סלול של מסלול הנחיתה, ומעוצמת הפגיעה נשבר זנב המטוס והתנתק ממנו. גם אחד המנועים נתלש מהכנף. בהתרסקות נהרגו שתי נערות סיניות שישבו בחלק האחורי של המטוס.

התרסקות מטוס בואינג 777 בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. 6 ביולי 2013. AP
שתי נערות סיניות נהרגו/AP

המטוס המריא מסיאול לסן פרנסיסקו לטיסה של כ-11 שעות וחצי. היו בו 291 נוסעים ו-16 אנשי צוות. יותר מ-180 נוסעים נפצעו, כשלושה מהם מוגדרים פצועים אנוש. 50 מהם מאושפזים במצב קשה והיתר מוגדרים פצועים קל-בינוני. לאחר ההתרסקות פרצה אש במטוס ועשן כבד היתמר ממנו. "אני מכיר היטב את נמל התעופה. חשבתי שהטייס נוחת נמוך מדי ומהר מדי, ושהוא לא יצליח להגיע למסלול", העיד אחד הנוסעים שהיו על המטוס, בנג'מין לוי. "הטייס הגביר מהירות וניסה להמריא מחדש – אבל זה כבר היה מאוחר מדי. פגענו במסלול בצורה קשה. זינקנו שוב לאוויר – ואז התנגשנו שנית במסלול". הוסיף.

(עדכון ראשון: 00:36)

התרסקות מטוס בואינג 777 בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. 6 ביולי 2013. GettyImages
התרסקות מטוס בואינג 777 בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. 6 ביולי 2013/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully